Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Koroona-aasta paiskas kiirtoiduturu esikolmiku segi

Copy
Mcdonaldsi burger.
Mcdonaldsi burger. Foto: SWNS/SWNS

Kiirtoidukohtade esikolmik on püsinud aastaid muutumatuna, kuid eelmisel aastal lõi uute kettide tulek siinse turu eelistused veidi sassi. Suurima tuntusega on endiselt Hesburger ja McDonald's, lisandusid KFC ja Burger King. Aasta varem kolmandal kohal olnud Subway langes aga mullu viiendaks.

Lõppenud aastal muutus oluliselt tarbija suhtumine digilahendustesse – seda peab kiirtoidukoha puhul oluliseks 53 protsenti küsitlusele vastanud eestimaalastest ehk 13 protsendipunkti rohkem kui aasta tagasi. Teine aspekt oli toidu kojukanne, mida peab oluliseks 47 protsenti elanikkonnast (aasta varem 33 protsenti).

Elanikkonna hoiakute muutus peegeldub ka tarbimiskäitumises: kui varem tellis kiirtoidurestoranis toitu leti äärest pea iga teine tarbija, siis aastaga vähenes see osakaal kolmandikuni. 

2020. aasta lõpuks tellis kiirtoidurestoranidest toitu koju vähemalt kord kuus 29 protsenti eestimaalastest. Seda on aasta varasemaga võrreldes 12 protsendipunkti rohkem.

Kiirtoidukoha valikul ei ole tarbijate kriteeriumid muutunud: 91-92 protsenti vastanuist peab oluliseks toidu maitsvust ja toidu korrektset käitlemist, ligi 80 protsenti toorainete kvaliteeti ning taskukohast hinda.

Uuringus käsitleti kiirtoidubrände McDonald's, Hesburger, Circle K, R-kiosk, KFC, Burger King, Subway.

Socio Uuringukeskus viivb kiirtoitlustusturu uuringut läbi 11 aastat, valimis on 1000 inimest vanuses 15–49 aastat. Uuring viidi läbi 2020. aasta novembris veebiküsitlusena. 

Tagasi üles