Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

PRFoods kaotas neljandas kvartalis pea kolmandiku käibest

Copy
PRFoodsi juhatuse liige Indrek Kasela.
PRFoodsi juhatuse liige Indrek Kasela. Foto: Mihkel Maripuu

PRFoodsi esialgne konsolideeritud auditeerimata käive langes möödunud aasta neljandas kvartalis ehk ettevõtte majandusaasta teises kvartalis aastavõrdluses 32,9 protsenti 17,1 miljonile eurole.

Aastaga langes müük hotellide, restoranide ja toitlustuse (HoReCa) sektoris 52,7 protsenti ja hulgimüügis 60,9 protsenti. Jaekettides oli müügitõus 3,2 protsenti, teatas PRFoods börsile.

Jaekettide osakaal kogumüügist moodustas majandusaasta teises kvartalis 57 protsenti, hulgimüük 20 protsenti, HoReCa 17 protsenti. Aasta varem olid osakaalud vastavalt 37 protsenti, 35 protsenti ja 24 protsenti.

Kvartalivõrdluses tõusis käive aga 33,9 protsenti, sealhulgas tõusis müük jaekettides 30,7 protsenti, hulgimüügi sektoris 43,6 protsenti ning HoReCa sektoris 14,2 protsenti.

PRFoodsi juhataja Indrek Kasela märkis börsiteates, et koroona mõju kalasektoris jätkub ning HoReCa sektor, mis moodustab kogu lõhe- ja forellikaubandusest ligikaudu kolmandiku nii globaalselt kui regionaalselt, ei taastu järgneva 12 kuu jooksul endisele tasemele.

«Detsembris olid värske lõhe ja forelli hinnad viimase 12 aasta madalaimad, mis on täielik anomaalia, aga kirjeldab olukorda turul, kus on ülepakkumine,» ütles Kasela.

Ta nentis, et vaktsiinide tulek on andnud lootust, et suvest võib näha HoReCa taastumist. «Positiivse poole pealt näeme tooraine madalate hindade püsimist, mis eriti John Ross Jr puhul on aidanud hoida kasumlikkust samal tasemel COVID-19 eelse tasemega,» märkis ta.

PRFoodsi juhataja lisas, et teine positiivne aspekt on jaekettide osakaalu pidev tõus müügis, ning ka tulevikus peab ettevõte HoReCa osakaalu oma tegevuses vähem oluliseks.

Majandusaasta teises kvartalis langes käive aastavõrdluses kõikide tooterühmade lõikes. Tooteportfellist 32 protsenti moodustava värske kala ja kalafilee tooterühma käive langes enam kui poole võrra. Kogumüügist 47 protsenti moodustavate suitsutatud toodete müügikäive vähenes majandusaastate võrdluses 13,4 protsenti.

Kolme suurema sihtturu ehk Soome, Suurbritannia ja Eesti käive majandusaasta teises kvartalis oli 14,8 miljonit eurot ja see moodustas 87 protsenti kogukäibest. Aasta varem oli nende turgude käive kokku 21,8 miljonit eurot, moodustades 86 protsenti kogukäibest. Muudest riikidest on jätkuvalt kõige suurema osakaaluga müük Lätti.

Tagasi üles