Swedbank teatab, et taas levivad petukõned, kus helistatakse näiliselt panga numbrilt ja üritatakse saada ligipääsu kliendi internetipangale. Nüüd pakuvad petturid soodustingimustel II pensionisambast lahkumist.
Pank hoiatab taas petukõnede eest
«Meie kliendid on saanud kõnesid, kus helistaja väidab, et on panga esindaja ja pakub võimalust väljuda teisest pensionisambast soodustingimustel ning palub selle toimingu tegemiseks valmis panna Smart-ID koodid. Tegemist on petukõnega, kus helistaja soovib saada ligipääsu ohvri internetipangale,» ütles Swedbanki klienditeenuste juht Ede Raagmets.
Swedbank tuletab meelde, et kõne pangast ei tähenda alati petukõnet, sest pangatöötajad helistavad ka ise klientidele. Tuleb jääda rahulikuks ja mõelda loogiliselt. Pangatöötaja ei kiirusta klienti tagant, ei küsi PIN-koode ning suhtleb kliendiga tema emakeeles. Enne mobiil-ID või Smart-ID-ga millegi kinnitamist tuleb aga aru saada, mis toimingut tehakse.
Kindlasti ei tohi telefonile tulevaid autentimisteateid või allkirjastamisteateid kinnitada oma PIN-koodiga, kui klient ise samal ajal mingit tehingut ei tee. Nii võib juhtuda, et klient kinnitab hoopis tema internetipanka sisse häkkinud kurjategija algatatud makse, hoiuse katkestamise, väikelaenutaotluse vms.
Pank rõhutab, et küberturvalisuse olulisusest ja petukõnede ohtudest on oluline rääkida ka oma vanematele, sõpradele ja lastele.