Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Apple võttis autotootmise plaani uuesti sahtlist välja

Copy
Apple loobus oma plaanide ja tulevikus turule toodavate toodete kommenteerimisest.  REUTERS/Mike Segar/File Photo
Apple loobus oma plaanide ja tulevikus turule toodavate toodete kommenteerimisest. REUTERS/Mike Segar/File Photo Foto: MIKE SEGAR/REUTERS

Tehnoloogiafirma Apple arendab jõudsalt oma isejuhtiva auto tehnoloogia arendamist ning kavatseb 2024. aastal alustada elektrisõidukite tootmist, ütlesid asjaga kursisolevad allikad Reutersile.

iPhone'i tootja on projektiga Titaan (ing k Project Titan) ehk oma sõidukitega turule tulemist plaaninud juba 2014. aastast, mil Apple alustas uue sõiduki iCar disainimist. Siiski hinnati oma prioriteedid ümber ja keskenduti tarkvara arendamisele.

2018. aastal naasis Teslast ettevõttesse Apple'i veteran Doug Field, kes koondas möödunud aastal 190 projekti kallal töötanud inimest.

Nüüdseks on plaan edenenud niivõrd, et Apple kavatseb sõidukeid tootma hakata, ütlesid kaks projektiga kursis olevat inimest. Nad soovisid jääda anonüümseks, kuivõrd tehnoloogiagigandi plaan pole avalik.

Apple'i eesmärk arendada eratarbijatele sõiduauto eristub konkurentide, näiteks Google'i emafirma Alphabeti Waymo isejuhtiva sõiduki projektist, mis pakub reisijatele juhivaba transporditeenust.

Apple'i strateegias on keskel kohal uus akudisain, mis suudab «radikaalselt» vähendada nende maksumust ja suurendada auto sõiduulatust. Apple loobus oma plaanide ja tulevikus turule toodavate toodete kommenteerimisest.

Pandeemia võib plaane edasi lükata

Sõiduki arendamine tekitab tarneahelaga seotud probleeme isegi Apple'ile – mis toodab aastas sadu miljoneid elektroonikavidinaid, mille osi soetatakse üle maailma –, kuid mis pole kunagi teinud autot. Elon Muski Teslal kulus 17 aastat, enne kui ettevõte suutis autotootmise jätkusuutlikult kasumisse viia.

«Kui planeedil on üks ettevõte, kellel on rahalisi ressursse seda teha, on see tõenäoliselt Apple. Samas pole see telefonide tootmine,» viitas Project Titani juures töötanud inimene väljakutsetele.

Praegu on selgusetu, kes Apple'i kaubamärgiga sõidukeid toodaks, kuid allikate sõnul kavatseb tehnoloogiafirma leida koostepartneri.

Kahe asjaga kursis oleva isiku sõnul võivad pandeemiast tulenevad viivitused lükata tootmise alustamise 2025. aastani või hilisemakski.

Tesla aktsia kukkus esmaspäeval, mil ettevõte oli esmakordselt S&P 500 indeksis, 6,5 protsenti. Apple'i aktsia sulgus kõlaka peale reedega võrreldes 1,24-protsendilises plussis.

Apple palkas Saksa insenere salajasse autolaborisse

2016. aastal kirjutas Saksa ajaleht Frankfurter Allgemeine Zeitung, et Apple on Berliinis loonud salajase labori, kuhu palgatud 15–20 Saksa inseneri aitavad välja töötada Saksa turule mõeldud elektriautot iCar.

2015. aasta sügisel kirjutas USA ärileht Wall Street Journal, et Apple tahab ehitada elektriautot, projekti nimi oli Titan. Pärast seda on kirjutatud, et Apple on palganud insenere Teslast ja Volkswagenist.

Apple'i autot taheti väidetavalt toota Austrias ning see pidi toonaste plaanide kohaselt välja tulema 2019. või 2020. aastal.

Tagasi üles