Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tallink saab riigilt veel suure rahasüsti (5)

Copy
Tallink saab laevafirmadele mõeldud 20 miljonist lõviosa, 15 miljonit eurot.
Tallink saab laevafirmadele mõeldud 20 miljonist lõviosa, 15 miljonit eurot. Foto: Konstantin Sednev / Postimees

Mõni kuu tagasi sai teatavaks, et riik toetab koroonapiirangute tõttu laevafirmasid kokku 20 miljoni euroga. Nüüd on selge, et 15 miljonit sellest saab Tallink Grupp.

Riik toetab Riigi Tugiteenuste Keskuse (RTK) kaudu AS Tallink Gruppi, Viking Line'i, Eckerö Line'i ja DFDS A/S Eesti filiaali kokku 20 miljoni euroga, et hüvitada koroonaviirusest tingitud piirangutega tekitatud kahju.

Toetuse andmise põhjus on leevendada koroonaviirusest tingitud piirangute mõju kaubavahetusele ja Eesti avatud majanduskeskkonnale, teatas RTK.

Kevadel välja kuulutatud eriolukord sundis rahvusvaheliste laevaliinide operaatoreid sulgema Eesti-Rootsi-Eesti, Eesti-Soome-Eesti ja muud reisijateveo laevaliinid Eesti lähiriikidesse.

Samal ajal pidid laevaliinide operaatorid kaubavahetuse säilimiseks osaliselt jätkama reisilaevade opereerimist ja kandsid sellega seonduvalt täiendavalt kahju.

Toetust antakse AS Tallink Grupile 15 miljonit eurot, Viking Line Abp-le 4,5 miljoni eurot, Eckerö Line Ab Oy-le 350 000 eurot ja DFDS A/S Eesti filiaalile ligi 100 000 eurot.

Toetust taotlenud reisilaevade operaatorid hindasid ise Covid-19 piirangutest tulenenud kahjude suuruseks kokku 59 miljonit eurot ning kahjude hüvitamiseks taotleti 39 miljonit eurot.

Toetusperiood on Eesti-Soome laevaliinide puhul tänavuse aasta 13. märts kuni 15. juuni ja Eesti-Rootsi laevaliinide puhul 13. märts kuni 30. september.

Toetuse andmise alus on majandus- ja taristuministri määrus ning seda makstakse riigieelarvest. Taotlusi menetles ja toetusi maksab välja RTK.

«Ilma toetuseta on võimalik, et kahjumi vähendamiseks peaksid rahvusvaheliste laevaliinide operaatorid korrigeerima kaubaveo hindu või oma tegevuse lõpetama,» ütles RTK elu- ja ettevõtluskeskkonna talituse juhataja Lauri Alver.

Ta tõi välja, et mõlemad stsenaariumid kahjustaksid oluliselt Eesti ja lähiriikide vahelist kaubavahetust, mis omakorda mõjutaks negatiivselt Eesti avatud majanduskeskkonda ja pikendaks koroonaviiruse tõttu tekkinud majanduslikust olukorrast taastumist.

Reisilaevade operaatorite toetusmehhanism on ette nähtud liinipõhiselt ning toetusmeede võimaldab tekkinud kahju hüvitamist kuni 80 protsendi ulatuses.

Tagasi üles