Uuringust selgus, et koroonaviiruse levik ei muuda levinumaid jõulutraditsioone. Hetkeolukord julgustab elanikke hoopis varakult kinke varuma ja veebipoode eelistama. Inimesed loodavad oma kingipakist leida üllatusi ja praktilisi kingitusi, mis on ühtlasi personaalsed.
Kolmandik eestlasi alustab sel aastal jõulukinkide ostmisega varem
«Kodu kaunistamine enne jõule on Eestis kõige levinum jõulutraditsioon, mida järgib uuringu kohaselt 71 protsenti Eesti peredest. Teisel olulisel kohal on pereliikmetele ja sõpradele kingituste tegemine, mida peab oluliseks 68 protsenti vastanutest. Kui võrrelda kõiki traditsioone, siis küsitluse kohaselt mõjutab pandeemia kõige vähem just neid kahte traditsiooni,» ütles Tallinna Ikea tellimis- ja väljastuspunkti juht Aleksejs Mihailovs. Tema sõnul ostab enamik inimesi sel aastal jõulukingid veebist.
Eesti peredes on erinevad kingitegemise traditsioonid. Küsitluse kohaselt jagab 42 protsenti vastajatest pereringis üksteisega väikesi kingitusi. 29 protsenti inimestest annavad pereliikmetele oma kingisoovist varem teada ja 28 protsenti vastajatest teevad kingitusi ainult lastele.
Inimesed eelistavad üllatusi ja praktilisi kingitusi
Küsitluse tulemused näitavad, et peaaegu pooled eestlased (47 protsenti) soovivad jõulukingiks üllatust. Samaväärselt (45 protsenti) soovitakse jõuluvanalt saada midagi praktilist, mida saaks kas kodus kasutada või ise nautida – näiteks köögitarvikuid, tekke, voodipesukomplekte või riideid.
Enamik inimesi plaanib kingituste peale kulutada kuni 100 eurot
Ikea küsitlusest selgus, et natuke rohkem kui pooled Eesti elanikest (58 protsenti) plaanivad sel aastal kulutada jõuludele sama palju või isegi rohkem raha. Ülejäänud (42 protsenti) plaanivad jõuludele kulutada varasemast vähem. Inimesed hoiavad sellel aastal kõige rohkem kokku pidulike riiete, jalatsite ja reisimise arvelt.
Kõige rohkem kulutatakse pühade ajal raha kingituste peale – rohkem kui kolmandik vastajatest (37 protsenti) kavatseb kingituste peale kulutada kuni 100 eurot, üks kolmandik vastajatest kulutab kinkidele 100–200 eurot ja neljandik rohkem kui 200 eurot.
Ikea internetipõhise jõuluküsitluse viis läbi Norstat. Uuring viidi läbi oktoobris, mil küsitleti 500 Eesti elanikku.