2015. aastal ilmsiks tulnud massiivne petuskeem aastatel 2005-2015 toodetud diiselautode saastenäitudega manipuleerimiseks puudutab ka kümneid tuhandeid Eestis elavaid inimesi.
Diisliskandaali sõidukite eest saab nüüd ka Eestis raha tagasi küsida
Näiteks USA-s on Volkswagen tasunud hüvitistena juba 15 miljardit ning Audi pea 6 miljardit dollarit. Ka Eesti autoomanikud saavad nüüd järele kontrollida, kas nende sõidukil on petutarkvara ning kui suure kahjunõude saab autotootja vastu esitada.
Hüvitist saab nõuda nii uuena kui kasutatuna soetatud sõidukite eest ning pettus puudutab lisaks Volkswagenile ka Škoda, Audi, Mercedes-Benz, BMW ning veel mitmeid teisigi automarke.
HUGO.legal töötas koos advokaadibürooga Klauberg Baltics välja Dieselgate õigusroboti, mille kaudu on kasutajal võimalik teada saada, kas tema autol puhul on kasutatud petutarkvara ning kui suurt summat saab autotootjalt tagasi nõuda.
Nõude suurus ise sõltub auto maksumusest ning läbitud kilometraažist.
«Õiguslikus mõttes on autoomanikul petutarkvara kasutamise tõttu nõue autotootja, mitte auto edasimüüja vastu. Hüvitise saamise korral peaks autoomanik sõiduki tagastama, kuid sageli pakuvad autotootjad kompromissina mõnevõrra väiksemat hüvitist, kuid võimalust auto alles jätta. See lahendus on mitmes mõttes rahalises plaanis kõige atraktiivsem,» tõi HUGO.legal peajurist Erki Pisuke välja.
Petuseadet kandvad autod on keskeltläbi 3-4 korda saastavamad, kui paberil kirjas. Testides on kinnitust leidnud ka 14-kordsed erinevused.