Euroopa regulaatorid kavatsevad väljastada lennufirmadele juhised Airbus A380 hiigellennukite kontrollimiseks, kuna nende tiibade komponentides on avastatud mõrasid.
Airbus A380 tiibades avastati mõrad
Lähedalseisvate allikate sõnutsi on Euroopa Lennundusohutusametini (EASA) jõudnud informatsioon kahe erinevat liiki mõra kohta analoogilistes komponentides A380 tiiva sees, mistõttu nende lennukõlblikkust tuleb kiiremas korras kontrollida.
Airbus ütles, et mõrad ei mõjuta A380 turvalisust.
Esimesed mõrad avastati oktoobris Austraalia lennufirma Qantase A380 tiivakomponentides. Tegemist oli sama lennukiga, mis mootoririkke tõttu 2010. aasta novembris hädamaandumise sooritas.
Komponent, milles on avastatud mõrasid, on L-kujuline toend, mis ühendab tiiva väliskesta selle seesmiste konstruktsioonidega.
Oktoobrikuus avastatud mõrad olid tiivatoendi poldiavade ümbruses. Olukorraga tuttava isiku sõnutsi olevat mõrad «peenikesed» ning neid olevat avastatud «käputäie» A380 puhul.
Tänavu jaanuaris avastati kahe A380 ülevaatusel mõrasid ka tiivatoendite teistes kohtades. Millistele lennufirmadele need lennukid kuuluvad, ei ole avaldatud.
Airbusi pressiesindaja sõnutsi on mõrade põhjuseks nii toendi valmistamiseks kasutatud alumiiniumisulam kui detaili tootmise protsessi üksikasjad.
«Airbus kinnitab, et leitud on uusi mõrasid. Neid ei ole palju ning nad ei asetse tiiva kriitilise tähtsusega toendites,» seisis Airbusi pressiteates.
«Airbus on koostöös EASAga pannud paika ülevaatuse ja remondi plaani. Airbus rõhutab, et nimetatud mõrad ei ohusta lennuki turvalisust. Airbus teeb tihedat koostööd lennundusohutuse töötajate ja oma klientidega.»
EASA ja Qantase käest ei õnnestunud Financial Timesil kommentaare saada.
Esimene A380 võeti kasutusele aastal 2007, pärast suuri tootmisprobleeme ja oluliselt üle plaani läinud kulutusi. Kokku on seitsmele lennufirmale üle antud 68 A380 tüüpi hiigellennukit.
Suurim A380 park on Dubais baseeruval Emirates Airlinesil. Selliseid lennukeid omavad Airbusi sõnutsi veel Air France-KLM, China Southern Airlines, Lufthansa, Korean Air ja Singapore Airlines.
Copyright The Financial Times Limited 2012