Päevatoimetaja:
Sander Silm

Rail Baltic plaanib 150 miljoni eest ehitisi rajada (1)

Copy
Rail Balticu trass.
Rail Balticu trass. Foto: Eero Vabamägi

Rail Baltic Estonia OÜ hankejuhi Margus Lantini sõnul on ettevõttel plaanis ehitada 33 raudteeobjekti, mis vastavalt ehitusprojektide laekumisele jagatakse kolmeks osaks. Kolme paketi kogumaksumus on 150 miljonit eurot.

Rail Baltic Estonia kasutab ehitustööde läbiviimiseks dünaamilist hankelahendust, mis tähendab, et kvalifitseerimismenetlus on ettevõtja jaoks vaid üks kord, mis muidu toimuks iga hanke korral eraldi. 

Lantin selgitas, et kolmest hankepaketist esimese, äsja riigihangete registris avalikustatud ja aastatel 2020–2023 ehitusse minevate rajatiste paketi maht on 60 miljonit eurot. «Selle sees hangitakse 14 rajatise, täpsemalt seitsme viadukti ja seitsme ökodukti ehitus,» lisas ta pressiteates.

Ettevõtte teatel kaalutakse sarnast hankelahendust ka Rail Balticu trassile kohalike peatuste rajamiseks.

Dünaamiline hankesüsteem võimaldab hankijal valida, millises järjekorras rajatisi ja objekte hankida. Hankelepingute sõlmimise menetlus toimub elektrooniliselt ning süsteem võimaldab selle kehtivusajal ettevõtetel ka jooksvalt liituda ning hangetel konkureerida.

«Piltlikult öeldes saavad ehitajad Rail Baltic Estonia uksel lunastada pileti, mis annab kolme aasta jooksul õiguse teha pakkumisi kõigile objektidele,» selgitas Lantin ja lisas, et hangetega kaasnev aja- ja ressursikulu väheneb seega mõlema poole jaoks.

Tema sõnul pole ehitustööde ostmiseks sellist lähenemist Eestis varem kasutatud. Küll on Rail Baltic Estonia seda hanke eriliiki kasutanud arheoloogiliste uuringute hankimiseks.

Tagasi üles