Hollandi firma Smit Salvage, maailma suurimaid merepäästetööde teostajaid, veedab eelolevad kaks kuni neli nädalat eemaldades kütust karilejooksnud ja kummuliläinud Costa Concordialt, vältimaks selle valgumist merre.
Concordia kütusest tühjendamiseks läheb nädalaid
Mereasjadest kirjutava päevalehe Lloyd's Listi andmetel on aluse pardal ligikaudu 2400 tonni pigi meenutavat rasket kütteõli – nafta rafineerimise paksu ja mürgist kõrvalsaadust, mida enamikes laevades kasutatakse – ning umbes 200 tonni diiselkütust.
Smit ütles Financial Timesile, et sai kütuse eemaldamise lepingu teisipäeval. Suure ülemaailmse kogemustepagasiga firma puurib ilmselt augud laeva kütusepaakidesse ja eemaldab sealtkaudu voolikutega nende sisu.
Päästefirmad on viimasel ajal sattunud keskkonnakaitse fookusesse – aitamaks vältida sellise reostuse teket, nagu põhjustas oktoobris Uus-Meremaa lähistel karile jooksnud konteinerlaev Rena.
Varasemalt oli merepäästetööde firmade põhitegevuseks laevade ja lasti päästmine, vähendamaks õnnetustest tulenevat majanduslikku kahju.
Smit rõhutas, et ühtegi konkreetset tööülesannet neile laeva juures veel antud ei ole.
Töö olemus sõltub suuresti sellest, mida otsustavad kindlustajad: kas laev on väärt päästmist, või lammutatakse ta sealsamas.
Copyright The Financial Times Limited 2012.