Vaata, millised automargid olid septembris Eestis kõige populaarsemad

BNS
Copy
2019. aastakäigu Toyota Rav4.
2019. aastakäigu Toyota Rav4. Foto: MARK LENNIHAN/AP/Scanpix

Eestis olid septembris kõige populaarsemad automargid Toyota ja Škoda, mida anti klientidele üle vastavalt 239 ja 237, teatas Autode Müügi- Ja Teenindusettevõtete Eesti Liit (AMTEL).

Kolmandaks enim müüdi Renault' sõiduautosid ehk 174 eksemplari. Mudelitest moodustasid esikolmiku 95 autoga Toyota RAV4, 91 autoga Renault Clio ja 80 autoga Škoda Octavia, teatas AMTEL.

Kokku müüdi septembris Eestis 1643 uut sõiduautot, mis jäi eelmise aasta sama kuu müügitulemusele alla 4,8 protsenti.

Septembris jätkus Eesti uute sõiduautode turul tõus ja klientidele anti üle 200 autot rohkem kui augustis. Üheksa kuuga on müüdud 14 246 uut sõiduautot ehk 30,9 protsenti vähem kui mullu samal perioodil, teatas AMTEL.

AMTELi teatel on jätkuvalt populaarseteks segmentideks erinevad maasturid, mille osakaal oli septembris ligi pool – keskmiste maasturite osakaal oli 25,8 protsenti ja väiksemate maasturite oma 22,8 protsenti. Kolmandal kohal olid väiksema keskklassi autod, mille osakaal oli 19,3 protsenti.

Septembris tõusis ka alternatiivkütustel sõiduautode müük, mille osakaal oli kokku 20,3 protsenti. Nendest osteti hübriidautosid 243, CNG gaasiautosid 35 ja elektriautosid 56.

AMTELi hinnangul on sarnane trend ka Euroopa Liidu riikides, kus teises kvartalis ehk koroonaviiruse pandeemia kõrgperioodil oli kogu sõiduautode müük languses, aga elektriautosid ja pistikhübriide osteti rohkem kui möödunud aastal samal perioodil.

Tarbesõidukeid müüdi septembris 362, mida oli 13,4 protsenti vähem kui eelmisel aastal. Üheksa kuu kokkuvõttes on Eestis müüdud 3083 uut tarbesõidukit, mis jääb möödunud aasta sama perioodi tulemusele alla 33,4 protsendiga.

Populaarsemate markide esikolmiku moodustasid septembris 65 sõidukiga Citroën, 61 sõidukiga Renault ja 52 sõidukiga Peugeot. Veokite segmendis oli edukaim Scania 20 müüdud veokiga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles