Leedu minister: ühine juhtimismudel ohustab Rail Balticu elluviimist (1)

BNS
Copy
16.01.2020. Tallinn. 
Rail Baltica Ülemiste ühisterminali projekteerimislepingu sõlmimine.
16.01.2020. Tallinn. Rail Baltica Ülemiste ühisterminali projekteerimislepingu sõlmimine. Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Rail Balticu ühine juhtimismudel on juba hakanud projekti jätkumist ohustama, ütles neljapäeval Leedu transpordiminister Jaroslav Narkevič, viidates võimalusele, et Euroopa rööpmelaiusele vastavat uut trassi tuleb hakata ehitama Eestist ja Lätist sõltumatult.

Ministri sõnul on Leedu juba mõnda aega analüüsinud, kas ei oleks õigem projektiga teistest sõltumatult edasi minna. 

«Täie vastutusega kinnitan, et oleme juba mõnda aega analüüsinud ja teinud kalkulatsioone, kas sõltumatu ehitustöö Leedu territooriumil, vastavuses kõigi kohustustega, ei oleks ratsionaalsem ja kiirem, et tagada projekti elluviimine 2026. aastal,» ütles Narkevič pressikonverentsil. 

Ta kinnitas, et selline teguviis ei mõjutaks projekti tehnoloogilist terviklikkust.

Ministri sõnul ei ole Leedu ka huvitatud, et teiste riikide ettevõtted tuleksid tema territooriumile taristut rajama, vaid seda peaks tegema riigiettevõte Lietuvos Geležinkeliai (Leedu Raudtee). 

Narkevič ei täpsustanud, kas Leedul on kavas projekti juhtivast kolme riigi ettevõttest RB Rail lahkuda.

Läti ja Eesti näevad Raid Balticu ellurakendamist enam integreeritult. Leedu tahab oma projektiosa teistest eraldi teostada ning soovib jätta ehitatud taristu haldamise Lietuvos Geležinkeliai ülesandeks.

Kolm Balti riiki on juba mõnda aega Rail Balticu teostamise üle vaielnud. Juba mitu aastat tagasi lahkunud RB Raili tegevjuht Baiba Rubesa kõneles projekti saatvast huvide konfliktist.

Praeguse Rail Baltica juhtimismudeli järgi on projekt vaid osaliselt tsentraliseeritud. RB Rail koordineerib selle elluviimist, uuringuid ning tasuvusanalüüse ja vastutab ka ühise standardi, elektrifitseerimise ja liikluskorraldussüsteemide juurutamise eest.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles