Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tallink paneb keset suurt koondamist uuele laevale kiilu (2)

Copy
Tallinki laev MyStar.
Tallinki laev MyStar. Foto: Tallinki fotomontaaž

Reedel toimub Soomes Rauma laevatehases Tallink Grupi uue süstiklaeva MyStari kiilupanek.                                                                

Üritus toimub ajal, mil raskustes Tallink on teatanud suurtest kärbetest. Septembri alguses anti töötukassale teada 400 inimese koondamisest, kellest üle pooled on hotellitöötajad. Koondamiskirves ähvardab Eestis kokku 1000-1500 töötajat. 

MyStari ehitus algas Rauma laevatehases käesoleva aasta kevadel, 6. aprillil, ning laeva valmimine on planeeritud 2022. aasta jaanuarikuusse. Peale laeva üleandmist Tallink Grupile asub MyStar teenindama Tallinki Tallinna-Helsingi liini, teatas Tallink Grupp.

Kiilupaneku käigus asetatakse esimene, umbes 270 tonni kaaluv MyStari kiiluplokk Rauma laevatehase kuivdokki. Traditsiooniliselt asetatakse tseremoonia käigus laeva kiilu alla õnnetoovad mündid.

Kütusena hakkab uus laev kasutama veeldatud maagaasi.

«Praegu on eriti oluline keskenduda üheaegselt nii lähitulevikule kui ka pikemale perspektiivile ning edasi töötada võtmeprojektidega,» ütles Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo Nõgene.

«MyStari projektiga on meil võimalus toetada mainekat Soome laevaehituse traditsiooni. Täna, rohkem kui eales varem, on meie jaoks tähtis, et saame oma laevu ehitada kodule lähemal Soomes, ning sellisel moel aidata kaasa töökohtade säilimisele Soomes ja Eestis,» lisas Nõgene.

Rauma laevatehase juhatuse esimehe Jyrki Heinimaa sõnul kulgeb uue laeva ehitus jõudsalt.

«Vaatamata pingelisele majandusolukorrale ja üleilmsele koroonaviiruse pandeemiale on meil hea meel, et MyStari ehitus edeneb Raumal plaanipäraselt ja ehitusprojekti maht tagab üle 1500 inimtööaastaühiku tööd Rauma laevatehasele,» märkis Heinimaa.

«Suvekuudel katsetasime ka laeva peamasinaid, ning generaatorite katsetused jõuavad lõpule käesoleval sügisel. Kuigi lõplik pandeemiaolukorra mõju laevatehasele pole veel selge, oleme kindlad, et ehitus kulgeb plaanipäraselt tänu tehases kehtestatud tervise- ja ohutusmeetmetele,» lisas Heinimaa.

Peale kiilupanekut on laeva valmimise järgmine suur verstapost laeva veestamine 2021. aasta suvel, mille käigus leiab aset ühtlasi ka laeva ristimine.

Tagasi üles