Päevatoimetaja:
Sander Silm

Veebipoodi jäetavad summad on suurenenud

Copy
Inimesed eelistavad e-kaubandust.
Inimesed eelistavad e-kaubandust. Foto: Martin Ahven

Statistikaameti andmetel kasutas viimase kolme kuu jooksul 16–74-aastastest elanikest 56,5 protsenti e-kaubandust. Mullusega võrreldes on e-kaubanduse üldine populaarsus püsinud samal tasemel, ent suurenenud on summad, mida kaupade ja teenuste ostmisele kulutatakse. Ettevõtete uuringu tulemused näitasid, et enam kui pooled internetti kasutavatest äriühingutest tarbivad tasulisi pilveteenuseid.

Statistikaameti analüütik Katriin Põlluäär tõdeb, et e-kaubanduse kasvu veavad peamiselt naised. «Kümnest naisest kuus on viimase kolme kuu jooksul e-poest midagi tellinud. Kõige rohkem ostetakse rõivaid, jalatseid, sporditarbeid, reisi- ja majutusteenuseid ning erinevate ürituste pileteid,» ütleb Põlluäär. Eelmise aastaga võrreldes on kasvanud e-ostudele kulutatavad summad: viimase kolme kuu jooksul mõne ostu sooritanutest 26 protsenti kulutas selleks üle 500 euro.

Internetti kasutab 89 protsenti Eestis elavatest 16–74-aastastest, neist igapäevaselt ligi 95 protsenti. Kõige aktiivsemad internetikasutajad on 25–34-aastased, kellest enamik teeb seda iga päev või peaaegu iga päev. Kõige rohkem kasutatakse internetti e-kirjade ja veebiväljaannete lugemiseks, pangateenuste kasutamiseks ning info otsimiseks toodete ja teenuste kohta.

Pilveteenuste kasutamine on viimastel aastatel jõudsalt kasvanud. Kuus aastat tagasi kasutas tasulisi pilveteenuseid vaid veidi üle kümnendiku ettevõtetest. Sel aastal kasutab pilveteenuseid juba 57 protsenti ettevõtetest. 

Statistikaameti juhtivanalüütiku Tiina Pärsoni sõnul on turule tulnud palju uusi pilveteenuste pakkujaid, kelle eesmärk on ettevõtete tööd lihtsustada. «Teenusepakkujad pööravad varasemast oluliselt rohkem tähelepanu turvalisusele ja turvariskide vähendamisele. Turvariskid on endiselt aktuaalsed, kuid ei ole saanud takistuseks pilveteenuste laialdasemal kasutamisel,» selgitab Pärson.

Tegevusvaldkondadest on suurimad teenuse kasutajad info- ja side- ning kutse-, teadus- ja tehnikaettevõtted.

Tagasi üles