Skip to footer
Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

Üllatus: eestlased ostavad kriisi ajal isukalt sportautosid

Sportautod Pärnus.

Ehkki kaheksa kuu jooksul on Eesti automüük kukkunud tervelt kolmandiku võrra, paistab eriliselt silma üks klass, nimelt sportautod, mille müük teeb eelmisele aastale silmad ette.

Septembri alguses saatis autoliit AMTEL välja teate, et automüük kidub. Pärast juulis toimunud tillukest kosumist tuli augustis taas võimas kukkumine. Kokku on tänavu müüdud 12 603 uut sõiduautot, mis on 33,3 protsenti vähem kui eelmisel aastal.

«Automüügi turg on praegu nagu Ameerika mäed,» tunnistas AMTELi juht Arno Sillat. Muidu niru pildi juures torkas Sillatile siiski silma üks positiivne üllatus. «Sportautode müük püsis jätkuvalt väga kõrgel,» täheldas ta. Kui eelmise aasta augusti seisuga oli müüdud 82 sportautot, siis tänavu 86, kusjuures pooled autod müüdi just suvekuudel. Absoluutnumbrid on küll väikesed, kuid asi seegi, leidis Sillat. 

Autoliidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat.

Mis võib olla kõrge müügi taga? «Riik oli kinni, väga paljud töötasid kodunt, reisimist oli vähe, samas inimeste hoiused on suhteliselt suured,» loetles Sillat põhjusi. «Küllap paljud nautisid varem tehtud töö vilju. Võib olla olid nad mitu aastat sportauto ostmist edasi lükanud, aga viimaks leidsid õige momendi,» arvas ta.

Enim müüdud sportautode hulgas olid kahe uksega Porsched, hästi läksid kaubaks ka neljanda ja kuuenda seeria BMWd, samuti Audi A5d. Eksootilisematest markidest müüdi ka üks McLaren.

Mis saab sügisel, Sillat öelda ei oska. «Puhkused on läbi saanud, inimesed lähevad taas tööle, võib olla kosuvad ka müügid,» lootis ta.

Ferrari ajas puru silma

Septembri alguses tekitas furoori Ferrari Tallinna esindussalong, mille juht Torsten Kihlman ütles, et nemad müüsid kahe nädalaga tervelt viis Ferrarit ehk täitsid aastaplaani vaid 14 päevaga. «Kõik siit ostetud autod jäävad Eesti tänavatele sõitma, aga rohkem infot me oma klientide kohta kahjuks anda ei saa,» sõnas Kihlman.

Pika kogemusega Sillat pidas sellist teadet udu ajamiseks. Esiteks pole nelja Ferrari müük kuidagi veel statistikasse jõudnud. Põhjus selles, et kolm Ferrarit telliti küll ära, kuid nad jõuavad Eestisse alles aasta pärast. Üht superautot pole jõutud veel arvele võtta. Tõsi, üks Ferrari kanti registrisse 4. septembril, mistõttu see augusti statistikas ei kajastu.

«Automüüja ütleb, et auto on müüdud siis, kui auto on koos võtmetega kliendile üle antud. Praegu on ainult tellimused,» juhtis Sillat tähelepanu. Teiseks tõi ta välja, et tänapäevane müügistatistika põhineb maanteeameti andmetel ehk auto loetakse müüduks alles siis, kui ta on ametlikult arvele võetud. «Enne seda oma müügiandmete avaldamine on tegelikult Euroopa Liidu konkurentsireeglitega vastuolus,» hindas Sillat. «Nii tegid Eesti automüüjad viimati 90ndate alguses.»

Kommentaarid
Tagasi üles