Kas kergete ja kiirete väikelennukite ajastu tulemas? (7)

Marek Strandberg
, tehnoloogiatoimetaja
Copy
Celera 500 L kerglennuk 2. septebril 2020 järjekordsel katselennul Kalifornia kohal
Celera 500 L kerglennuk 2. septebril 2020 järjekordsel katselennul Kalifornia kohal Foto: Otto Aviation'i loal

Lennunduses on muutuste aeg. Suurte lennumasinate kasutust hüljatakse. Innovatiivseid väikelennukeid lisandub ja küsimus on, kas ja kuidas mõjutab see lennundusettevõtlust tervikuna. Kas poliitiliselt on võimalik ja mõeldav uute lennumasinate kasutamist toetada?

Erinevaid nutilahendustest pungil väikelennukeid lisandub arendajate plaanidesse ning mõnedki neist võivad jõuda ilmselt ka kasutusse.

Lennundusinsener William Otto lennundusettevõte on teada andnud, et Celera500L nimeline kerglennuk on valmis saanud ja k.a. augusti lõpuks oli ka 31 katselendu tehtud.  Tagamootoriga ning tõukava propelleriga lennumasina omapäraks on ülimadal kütusekulu. Hetkel veel diiselkütust kolbmootoris kulgemiseks põletava lennuki kütusekuluks on pakutud 7,7-10,6 l/100 km läbimiseks. Ehk tänases mõttes raiskavama auto kütusekulu. Moega kaasa minnes on teada antud nii elektrilisest kui hübriidmootoristki.

Kommentaarid (7)
Copy
Tagasi üles