Toidukullerfirma Wolti Baltikumi ärid üles ehitanud Liis Ristal räägib intervjuus, mis oli tema esimene suurem möödalask juhina, miks peab lihtne kuller teenima rohkem kui kontoritöötaja ning mispärast pole Wolti teenust tegelikult mitte kellelegi tarvis.
Wolt Eesti juht: pakume teenust, mida pole kellelegi vaja (22)
Ristal alustab sellest, kuidas ta Wolti juhi kohale üldse jõudis. 400 teist kandidaati, kaheksa pikka vestlust, kolm keerulist kodutööd, 120-slaidine tutvustus selle kohta, kuidas ta firma üles ehitaks. «Kui ma olin kogu selle kadalipu läbinud, ütlesin omanikele, et lõpetame selle jama ära, andke mulle leping, ma ju juba töötan teie jaoks,» meenutab Ristal naerdes. Tema motivatsioon oli kõrge, sest tal oli kindel plaan, missugune peaks moodne toidu kojuveo firma olema.
Wolt toimetab 23 riigis. Mida olete Eestis oma näo järgi teinud, mida kuskil mujal pole?
Minu esimene tingimus oli see, et ma ei taha teha tavalist pitsa kojuveo firmat, vaid elustiilifirmat, kust saab tellida toitu, mida ma isegi söön: salatid, raamenit ja nii edasi. Meie edu võti Baltikumis ongi olnud see, et me ei vii lihtsalt toitu kohale, vaid pakume inimestele lisaväärtust, kingime neile aega.
Toidukulleri mõte ongi ju inimestele aega pakkuda. Mis selles erilist on?
Enne Wolti tulekut arvati, et toidukulleri mõte on tuua koju pitsat. Aga meie oleme Eestis alati tahtnud olla rohkemat kui tavaline transpordifirma.
Woltis on iga turg kohaliku tiimi nägu. Me saame Helsingi peakontorist äpi ja tarkvara, aga kõik ülejäänu on meie endi seada. Me pakume inimestele väga head kliendituge, aitame restoranidel end paremini turundada ja pildil olla, tegeleme reaalselt partnerlusega.
Me peame looma lisaväärtust, sest minul ja kõigil meie töötajatel on alati kuklas tunne, et pakume teenust, mida ei ole kellelegi vaja. Kui töötad teadmisega, et sind pole kellelegi vaja, et turg ja vajadus tuleb alles luua, pingutad rohkem.