Swedbanki tellitud ning juulis kolmes Balti riigis tehtud uuring näitas, et kõige populaarsemaks viisiks pangaga suhtlemisel on interneti- ja mobiilipank.
Uuring: kliendid eelistavad pangaga suhelda virtuaalselt
Kui Leedus eelistab 22 protsenti vastanutest suhelda pangaga ka sotsiaalmeediakanalites nagu Twitter ja Facebook, siis Eestis eelistatakse e-kirja või telefoni.
Sotsiaalmeedia on eestlaste seas pangaga suhtlemisel kõige vähem populaarne kanal. Seda eelistab suhtluskanalina kolm protsenti vastanutest. Kõige sagedamini suheldakse pangaga siis, kui tellitakse uus pangakaart, sellele järgnes laenu- ja liisinguteema.
2019. aasta sama uuringuga võrreldes eelistas Eestis pangakontorit seitse protsenti vastanutest, sel aastal oli selliseid vastajaid viis protsenti küsitletutest. Ka sularahaautomaatide eelistus Eestis langes võrreldes eelmise aastaga 11 protsendi võrra.
Praegu tuleb pangakontorisse minekuks broneerida aeg. Kui lätlased ja leedukad leiavad, et pärast koroonakriisi tuleks taastada eriolukorra eelne kord, siis eestlased leiavad, et aja broneerimine on õigustatud ja süsteem võiks jätkuda, sest põhilised toimingud üritatakse teha veebis või mobiilipangas.
Uuring tehti juulis ning selles osales Eestis 1021, Lätis 1000 ja Leedus 1020 inimest. Osalejad olid 18–74-aastased Eesti, Läti ja Leedu elanikud.