Selle peale pole ju raske tulla, et pakkuda näiteks kalarooga merelinnas mere ääres, muuta etnokaup trendikaks või teha head Eesti müslit. Aga need inimesed siin suutsid ka oma ideed-plaanid teoks teha. Director toob välja 13 laheda mõtteviisiga inimest...
Directori aasta inimesed
Kaasaegne rahvusdisain ja Etnogoods
Eestis leidub palju noori disainereid, kellel on huvitav idee ja uudne lahendus, kuid kes mingis punktis toppama jäävad. Nüüd on neil lahe võimalus, sest Etnogoodsi juht Kristjan Saar lõi pärast nelja-aastast karjääri Skype’is firma, mis on edasimüüjaks enam kui 50 Eesti väiketootja kaubale (etno.ee).
«Olen võtnud oma missiooniks aidata ideel jõuda prototüübist müügiletini,» ütleb Kristjan, lisades, et lähiperspektiivis on üks peamisi eesmärke jõuda ka välisturgudele.
Directorile meeldivad sooja südamega tehtud asjad!
Ilusa Muusika Festival Schilling Kilingi-Nõmmel
Unine Kilingi-Nõmme on juba viis suve järjest muutunud tõeliseks tõmbekeskuseks, rõõmustades kuulajaid üliheade bändidega nii Eestist kui ka välismaalt. Kohale sõitnud naudivad rohelusse mattunud Kilingi-Nõmme atmosfääri, kohalikud uurivad põnevusega kirevais riieteskülalisi ja on uhked oma linnakese üle. See on kultuurivahetus, parimal võimalikul moel.
Festivalitoimumiskohas polnud algusest peale mingit kahtlust, sest peakorraldaja Ants Tõnisson ehk DJ Estrada on Kilingi-Nõmmelt pärit. Logistika jms polnud lihtne, sest linn ise asub ääremail, aga mida aasta edasi, seda selgemalt on näha Schillingu meeskondliku pingutuse vili, sest kokku on saanud erakordse töövõimega andekad inimesed, kel igaühel on selge oma töölõik ja spetsiifilised oskused. Olgugi, et seda kõike tehakse põhitöö kõrvalt, on õhkkond hea ja häid ideid ripub õhus ohtralt nagu suitsuvorste jahimehe keldrilae all – ainult siruta käsi välja, lõika tükkideks ja serveeri!
Mysli.ee – Kristen Kannik ja Silver Saaremäel
«Poodides ei leidunud 2009. aastal maitsvat ja kvaliteetset müslit, veelgi enam – kodumaist. Nii tegimegi oma müsli, mis on ilusa välimusega, kohalikku päritolu ja maitsev,» ütleb Kristen Kannik, toona TTÜ Tartu kolledži keskkonnatehnika 1. kursuse tudeng, kes koos sõbra Silver Saaremäeliga müsliäri käima pani.
Müsli müsliks, aga tähelepanuväärne on see, et neil tudengeil jätkus julgust ja südikust suurte poekettide ustest sisse astuda ja oma kaup sinna müügile saada. Levinud on ju arvamus, et see on võimatu. Kristeni ja Silveri sõnul oli see, vastupidi, üsna lihtne: «Läksime kohale, näitasime karpi, andsime müslit maitsta ja leping oli sõlmitud!»
Peagi on neilt oodata uusi tooteid nagu näiteks müslibatoonid ja kuivatatud puuviljadega küpsised. Plaanis on hakata ka šokolaadimüslit tootma, mida paljud edasimüüjad, hotellid, toitlustajad ja kliendid juba pikisilmi ootavad.
Eestlaste uus maffia – start-up'id
Meie IT-start-up'e nimetatakse mujal maailmas Eesti maffiaks, seda tänu eeskätt üliaktiivsele osavõtule ja headele tulemustele nii Londoni Seedcampi kuulsal investorite leidmise võistlusel kui teistel start-up’ide mõõduvõtmistel.
Eestis on aga sellest saanud suisa uus rahvuslik liikumine: Garage48 ning innovaatiliste ettevõtjate kokkusaamiskoht HUB, mille panid käima Ragnar Sass ja Martin Villig. Lõpuks ometi on meil kauaotsitud Eesti Nokia leitud – need ongi meie start-up’id!
Valminud on Click & Grow esimesed 10 000 intelligentset potti! Ah et mis potid? Taimed kasvavad selles ilma igasuguse abita – neid ei pea kastma, väetama ega nende eest muul viisil hoolt kandma. Seda teevad potis olevad sensorid ning spetsiaalne tarkvara.
Kindlasti ei saa jätta varju majandustarkvara ERPLY, mis vahetab välja poodide igivana softi. Sobib alustavale, keskmisele ja ka suurele ettevõttele hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnas. ERPLY on rahvusvaheline firma, mis avas varakult kontorid nii Londonis kui Austraalias. Nüüd aga kiigatakse ka USA poole.
Mulluse Eesti ettevõtluse auhinna sai OÜ Fortumo, mis on 40 riigis üle maailma tegutsev mobiilimaksete platvorm. Eeliseks konkurentide ees on stardi- ja püsikulude puudumine ning võimalus käivitada mobiilimakseteenus kohe ja ilma tehnilisi oskusi vajamata.
Aktiivsete müügiinimeste loodud firma pakub veebipõhist müügijuhtimise tarkvara Pipedrive, mis keskendub müükide algatamisele ja lõpule viimisele. Pipedrive’i klientideks on peaaegu 500 firmat 31 riigist. Suurim turg USA, teiseks on kerkinud Brasiilia.
Ja veel: Massi Miliano – Heikki Haldre tiim on saanud oma paljutõotava rõivarobotiga jala ukse vahele ka juba tegutsevates poekettides. Zeroturnaround polegi enam niiväga start-up: firma tarkvara JRebel, mis võimaldab Java-keskkonnas oluliselt kiiremini programmeerida, kasutavad isegi sellised hiiglased nagu Apple, Disney, IBM jt. Ja siis veel CrabCad, TaxiPal, Defendec, NowInnovations jne, jne!
Mõtlemine väikestest ideedest võtab täpselt sama palju energiat kui mõtlemine suurtest!
LCDVF: Tõnis Liivamägi ja fototorbik
Uskumatu, kuidas üks kirglik harrastusfotograaf Tartust on andnud silmad ette paljudele professionaalsetele tootearendajatele. Ta tabas nimelt fotograafide vajadust nii hästi, et müüb nüüd kummituutut, mille abil saab digifotokat filmimisel vastu pead toetada, juba kümnetes tuhandetes üle maailma.
Tema firma LCDVF sai seepeale üheks kiiremini kasvavaks ja kasumlikumaks ettevõtteks Eestis, kuid Tõnis ei plaani loorberitele puhkama jääda. «On juba mitmeid tootjaid Hiinas ja mujal, kes meie toote analoogi odavalt pakuvad, ning selge on see, et ainult üks toode firmale palju arenguruumi ei jäta,» ütleb ta. Uue ambitsioonika eesmärgina on sihikule võetud tele- ja filmitööstus ning õlakaameratele paigaldatav lisatarvik, mis peaks andma kaameraoperaatorile täpsemat tagasisidet pildi kvaliteedi kohta.
Loe edasi Directori jaanuarinumbrist.