Skip to footer
Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

Veebikaubanduse põhimured: transport võtab liiga kaua aega või on liiga kallis

Kiiresti arenev e-kaubandus on toonud tööd kuurde ka Eesti Postile. Pildil pakitöötluskeskuses sorteeritakse Hiina, Saksamaa jt. maadest saadetud e-oste.

Viimase kuue kuu jooksul on 83 protsenti Eesti elanikest teinud internetis sisseoste, selgus rahvusvahelise internetiuuringute ettevõtte Gemius e-kaubanduse uuringust.

Eesti ostuharjumuste uurimisel selgus, et lisaks neile 83 protsendile, kes juba veebist oste sooritavad, on kaheksa protsenti plaaninud seda teha, üheksa protsenti aga ei olnud veebipoes käinud ega plaaninud seda. 

Küsimusele, milliste takistustega nad internetis ostlemisel kokku puutusid, osutasid küsitletud internetikasutajad enamasti kahele kohaletoimetamisega seotud probleemile: kohaletoimetamine võttis liiga kaua aega või oli liiga kallis. Kolme populaarseima vastuse hulgas oli aga see, et saadud toode ei vastanud ootustele.

Kõige sagedamini maksid Eesti internetikasutajad oma ostude eest veebis arve alusel, nii vastas 74 protsenti, kaardi andmete täitmise või internetipanga kaudu tasus 60 protsenti ning veebipõhise rahaülekandesüsteemi abil 33 protsenti. Kõige vähem tasuti ostude eest SMS-iga, mida tegi vaid kaks protsenti vastanutest, samas neli protsenti küsitletutest eelistaks seda makseviisi kasutada.

Veebipoes ostlemise motivatsiooni kohta märkisid Eesti internetikasutajad, et kõige olulisem on see, et veebipood on alati avatud. Internetis ostlemist soodustavate peamiste tegurite hulgas mainisid vastajad sageli, et see on võimalus osta kaupu, mida nende elukohas pole saadaval, ning et neid motiveerib parem hind kui traditsioonilistes poodides.

Oma lemmikute välismaiste e-kaubanduse lehtedena nimetasid vastajad kõige sagedamini amazon.com 41 protsendiga, aliexpress.com 37 protsendiga ja ebay.com samuti 37 protsendiga. Välisriikide veebipoodides ostetakse kõige sagedamini rõivaid ja jalatseid, mida ostsid 39 protsenti vastanutest, ning lennupileteid ja broneerimisteenuseid ostsid vastavalt 25 ja 29 protsenti vastanutest.

Küsitlus viidi läbi 15. maist 17. juunini, küsitledes 1174 vastajat Eestis vanuserühmas 18 kuni 74 aastat.

Kommentaarid
Tagasi üles