Saksamaa auto- ja tööstussektoris käis juba enne pandeemiat tohutu ümberstruktureerimine ning mastaapse koondamislaine hoiaks ära lühem töönädal, usub riigi suurim ametiühing IG Metall.
Saksa ametiühing: lühem töönädal päästaks tuhanded töökohad (1)
2,3 miljonit töötajat ühendav IG Metall käis nelja päeva pikkuse töönädala idee välja enne järgmist kollektiivläbirääkimiste vooru, mis toimub uue aasta alguses, kirjutab Deutsche Welle.
Ametiühingu juht Jörg Hoffmann ütles Süddeutsche Zeitungile, et lühem töönädal oleks vastuseks tööstussektori struktuursetele muutustele, näiteks autotööstuses. Sellega saaks töökohti tööstuses alles hoida, selle asemel, et neid maha kanda.
Autotööstus on Saksa majanduse mootor ja tugisammas, kuid kliimamuutuse mõjud, üleminek e-liikuvusele, automatiseerimine ja digitaliseerimine on pannud sõidukitootjad surve alla.
Kuna IG Metall esindab suuremate autotootjate töötajaid, nagu näiteks Audi, BMW, Porsche, ning on Euroopa suurim tööstussektori ametiühing, võib lühema töönädala ettepanek analüütikute sõnul olla suunanäitajaks ka riigi teiste ühingute läbirääkimistele.
Saksa autotööstuses töötab umbes 830 000 inimest ning see moodustab sisemajanduse kogutoodangust umbes 5 protsenti. Saksa valitsuse tellitud uuringu kohaselt võib halvima stsenaariumi korral 2030. aastaks autotööstusest kaduda 400 000 töökohta.
IG Metalli juht Jörg Hoffmann plaanib hoolimata kriisist kollektiivläbirääkimistel töötajatele palka juurde küsida.