Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kohvi maaletoojad: Eestis on konkurents tihedam kui maailmas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kohvioad.
Kohvioad. Foto: AFP / Scanpix

Suuremate kohviimportijate sõnul on Eestis konkurents selles vallas tihe, mistõttu hinnatõusus kohalikud kaupmehed süüdi pole.

Kui aastaga kõige enam kallinenud suhkru tarnijaid on Eestis kaks, siis kohvi impordib 20–30 firmat. «Maaletoojate vahel on konkurents olemas. Kui maailmas oleks ka konkurents suur, siis oleksid hinnad odavamad,» ütles Meira Eesti OÜ müügijuht Jaanus Vernik.

«Maaletoojaid on muidugi palju, aga vahe nende vahel on suur,» kommenteeris kohviturgu Paulig Coffee tegevjuht Tambet Hook. «On väikesi firmasid, kes toovad suurusjärgus 50 kilo kuus, on aga meie suurusjärguga ettevõtteid, kes müüvad 150–200 tonni kuus,» lisas ta. Viimaste Nielseni uuringute järgi kuulub Pauligile üle 40 protsendi turuosast.

Terve eelmise aasta jooksul oli kohv üks enim kallinenud kaubagruppe, mille hind kerkis aastaga kuni 50 protsenti. Detsembris oli statistikaameti andmete kohaselt kohv 37 protsenti kallim kui aasta tagasi.

Tagasi üles