Coca-Cola käivet tabas teises kvartalis 28-protsendiline langus, mis on vähemalt viimase 25 aasta suurim. Ettevõtte rivaali PepsiCo käive samas jäi mullusele tasemele.
Coca-Cola kvartalikäivet tabas veerand sajandi suurim langus
Coca-Cola teatas, et suleb zombie-kaubamärgid, eesmärgiga säilitada ettevõtte kasumlikkus pärast teise kvartali käibe kukkumist 7,2 miljardile dollarile (6,2 miljardit eurot), vahendas Financial Times. Puhaskasum langes kolmandiku võrra 1,76 miljardile dollarile.
Ettevõtte järsk käibelangus moodustab lisaks konkureeriva PepsiCo tulemustele kontrasti ka ettevõtte enda käekäiguga eelmise finantskriisi ajal. 2008. aastal Coca-Cola käive tõusis 11 protsenti ja 2009. aastal langes vaid kolm protsenti.
Kuigi kodus tarbijate nõudlus Coca-Cola toodete järele püsib endiselt kõrge, langetas käivet muude müügikohtade, nagu söögikohtade, kinode ja staadionide, mis toovad muidu umbes poole käibest, sulgemine koroonapandeemia tõttu.
Coca-Cola tegevjuht James Quincey ootab lähematelt kuudelt paremaid tulemusi, hoolimata koroonaviiruse juhtumite arvu kõrgest tasemest USAs. Üle maailma on ettevõtte müügimaht toibunud – kui märtsis oli langus 25 protsenti, siis juunis vaid kümme protsenti.
Quincey sõnul kavatseb Coca-Cola, mis hiljuti teatas Odwalla mahlade valmistamise lõpetamisest, oma tootevalikut veel kärpida. Ettevõtte 400st «peabrändist» üle poole on müügil vaid ühe riigi turul ja kasvavad kontserni keskmisest aeglasemalt.
Konkureeriva PepsiCo tulemusi aitas parandada kontsernile kuuluv näksiäri. Kuigi Coca-Cola, mille kõige suurem aktsionär on Warren Buffetti valdusfirma Berkshire Hathaway, on oma tegevust märkimisväärselt laiendanud, on ettevõte toiduärist hoidunud.