Nii kliendid, töötajad, aktsionärid kui maksumaksjad vihkavad suurettevõtteid nii mitmelgi põhjusel. Investorite portaal 24/7 Wall Street järjestas kümme enimvihatud USA ettevõtet.
10 USA kõige vihatumat ettevõtet
Nimekiri koostati kahel alusel. Ühelt poolt avalikud uuringud, mis puudutavad tarbijate rahulolu, toodete ja teenuste hinnastamist ning kaubamärgi muljet. Lisaks arvestati ettevõtte tulemusi, kasumiprognoosi, tootearendust ja kvaliteeti ning kaubamärgi väärtust.
1. Facebook
Sotsiaalvõrgustikul on 800 miljonit kasutajat. Kuigi sellise suurusega ettevõttel on klientide seas kindlasti nii mõnigi rahulolematu, on Facebookil kõige madalam tarbijarahulolu tulemus.
2. American Airlines
Lennufirma emafirma AMR palus mullu novembris pankrotikaitset. Lennufirma tunnistati majanduslehe Wall Street Journal tabelis halvima teenindusega lennufirmaks.
3. AT&T
Telekommunikatsioonifirma sai hiljuti halvima traadita interneti pakkuja tiitli. T-Mobile ost on toonud firmale hulgaliselt monopoli ülesehitamise süüdistusi ning tarbijad kardavad, et see võimaldab hakata ettevõttel ebasoodsaid hindu dikteerima.
4. Nokia
Ettevõte on nutitelefonide turuosa langusega aktsionäridele kõvasti pahameelt tekitanud. JD Powersi 2011. aasta mobiiltelefonide tarbijarahulolu uuringus sai Nokia kõige kehvema tulemuse.
5. Goldman Sachs
Kesisele mainele pani aluse ettevõtte kohtusse kaebamine 2010. aastal, kus valitsus süüdistas panka pettuses. Valitsusega sai pank 550 miljoni dollari maksmisega asjad ära klaaritud, kuid pettuse süüdistusi on üha juurde tulnud.
6. Best Buy
Elektroonika jaemüüja rikkus kliendisuhete peamist reeglit: infovahetus olgu aus. Nimelt said ettevõttes mõned tellitud jõulutooted otsa, kuid ettevõte teatas sellest klientidele alles kaks päeva enne pühi.
7. Bank of America
Mullu septembris teatas pank 30 000 töötaja koondamisest ning aktsia hind on
8. Johnson & Johnson
On pidanud paljud tooteid tagasi kutsuma, mis teadagi tarbijausaldust ei suurenda.
9. Sears
19. sajandi lõpus asutatud jaemüügifirma on viimasel ajal oma aktsionäridele vaid kurvastust pakkunud. Eelmise sajandi keskpaigas USA suurima jaemüügiketi tiitlit kandnud firma on selle kaotanud ega ole kasumit teeninud juba 10 aastat.
10. Netflix
Veel aastas tagasi oli internetimeedia ettevõte kõrgeima tarbijarahulolu näitajaga firma, mille aktsia hind püstitas rekordeid. Rekordiliselt 305 dollarilt langes aktsia hind 90 dollarile aga vähem kui poole aastaga. Üheks põhjuseks hinna 60-protsendiline tõus mullu augustis, mis jättis ettevõtte ilma 810 000 tellijast.