Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Automüük näitab sulamise märke

Copy
Autoliidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat.
Autoliidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat. Foto: Konstantin Sednev

Juunis müüdi 1602 uut sõiduautot, mida on võrreldes möödunud aasta sama ajaga 33,9 protsenti vähem, kuid langus oli siiski ligi kaks korda väiksem võrreldes aprilli ja mai numbritega.

Esimese poolaastaga on Eestis müüdud kokku 9133 uut sõiduautot, mida on kolmandiku võrra ehk 34,5 protsenti vähem kui eelmisel aastal, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit (AMTEL).

Aprillis müüdi uusi sõidukeid 824 ning maikuus 1060.

«Eesti autoturg väljub vähehaaval kriisist. Trend on positiivne, paraku küll momendil veel põhiliselt eraisikute arvelt. Ettevõtted on seni oma parkide laiendamiste ja uuendamiste osas tagasihoidlikud, kuid see on erinevaid võimalikke tulevikustsenaariume arvestades ilmselt ka mõistlik,» ütles AMTELi tegevjuht Arno Sillat.

Uute sõiduautode osas domineerib endiselt bensiinimootoriga sõiduk, diiselmootorid on kaugel maas, kuid jõudsalt on kasvanud elektri- ja hübriidsõiduautode osakaal, mis juunis moodustas müügist 14 protsenti.

«Loomulikult on täiselektriliste autode müüki aidanud lükata riigi poolt jagatud müügitoetus, mille abil soetatud masinad vähehaaval klientideni jõuavad. Mõistlike ja rahulike arengustsenaariumide rakendumisel hakkab autoturg sügisel jõudma eelmise aasta numbritele lähedale, tõusma hakkab ka tööautode müük. Negatiivsuse aeg on loodetavasti läbi, nüüd oleme positiivsed!» lisas Sillat.

Segmentidest oli juunis jätkuvalt suurim osakaal keskmistel maasturitel, mis moodustasid 29,2 protsenti kõigist müüdud uutest sõiduautodest. Järgnesid väiksema keskklassi autod, mille osakaal oli 22,2 protsenti. Hübriidautosid müüdi 228, elektriautosid anti klientidele üle 25 ja CNG gaasiautosid 68.

Automarkidest oli juunis populaarseim Toyota 284 autoga, järgnesid Škoda 250 ja KIA 150 müüdud sõiduautoga. Toyota haaras kaks kõrgeimat kohta ka mudelite edetabelis – RAV4 läks kaubaks 134 ja Corollat 78. Kolmandat kohta jagasid 66 müüdud autoga kaks Škoda mudelit, Kodiaq ja Octavia.

Koroonaviiruse pandeemiast tingitud langus räsib aga jätkuvalt tarbesõidukite turgu ja juunis müüdi Eestis tarbesõidukeid 59,1 protsenti vähem kui eelmisel aastal. Esimese poolaasta tulemused näitavad 39,1-protsendilist langust võrreldes möödunud aasta esimese kuue kuuga. Populaarsematest markidest moodustasid esikolmiku Citroën (58 sõidukit), Renault (49) ja Peugeot (31). Veokite segmendis oli edukaim Scania.

Tagasi üles