Alkoholitootjate sõnul tõi tavapärasest soojem jaanipäev ja kahanenud Läti piirikaubandus pühade ajal korraliku jaemüügi kasvu. Põhjapiiril kasvas müük lausa kaks korda.
Saku: õlle müük põhjapiiril kasvas kaks korda
«Juuni lõpu, sealhulgas jaaninädala puhul saab välja tuua hea jaemüügi. Siin on kindlasti põhjuseks pea kahenädalane väga hea suveilm. Aga ka asjaolu, et suuremad üritused asendusid väiksemate seltskondadega pere või sõprade ringis,» ütles Saku Õlletehase juhatuse liige Jaan Härms BNSile.
Ta lisas, et tänavust juunit eristab mullusest veel ka Läti piirikaubanduse kahanemine, mis piiri taasavamise järel küll kasvas, kuid on kukkunud möödunud aasta aktsiisilangetuse tulemusel aastases võrdluses 40 protsenti.
«Samas on rõõmustav piiri taasavanemine Soomega. Oleme viimasel kahel nädalal näinud põhjapiiril müügi enam kui kahekordset kasvu võrreldes mullusega,» märkis Härms.
Juhatuse liikme sõnul on hotellide, restoranide ja toitlustuse ehk HoReCa sektor küll seisakust mõnevõrra taastumas, kuid aasta varasemaga võrreldes on see siiski ligemale poole väiksem. «Ühelt poolt ei toimu ju suuri üritusi, teisalt on jätkuvalt meie teenindus- ja majutussektori jaoks üliolulisi turiste Eestis väga vähe,» nentis ta.
Saku toodetest olid Härmsi sõnul kõige populaarsemad traditsiooniliselt Saku Originaal ja Karl Friedrich. Samas märkis ta, et kuumade ilmade tõttu tõusis nende kõrvale ka Saku On Ice.
A. Le Coqi turundusjuhi Katrin Verniku sõnul sõltuvad jaaninädala müügid aastate lõikes paljuski sellest, kuidas pühad nädalapäevadele satuvad. «Kui võtta pisut pikem ajaperiood ja võrrelda umbes 10 päeva müüki varasema aasta sama perioodiga, on näha suurt, ligi 20-protsendist müügitõusu,» ütles Vernik BNSile.
Verniku sõnul tõusis aastavõrdluses A. Le Coqi toodete portfellist õlle ja lahja alkoholi müük pisut enam kui mittealkohoolsete jookide müük.
«Põhjuseid selleks on kaks: esiteks aasta tagasi vähendasid kaupmehed juuni teises pooles õlle ja lahja alkoholi oste ning laovarusid, sest 1. juulist oli teatatud aktsiiside langetusest. Teine väga oluline põhjus õlle ja lahja alkoholi tooterühmade tõusus on just neis tooterühmades mittealkohoolsete jookide osakaalu märgatav tõus – inimesed on järjest enam leidnud tee Premium 0.0, alkoholivabast õllest valmistatud Fassbrause õllejookide juurde,» märkis Vernik.