Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Fiat: Euroopa autotootjad, ühinege!

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sergio Marchionne.
Sergio Marchionne. Foto: SCANPIX.

Euroopa autotootjad peavad paratamatult liituma, ütleb Fiati boss Sergio Marchionne. Vastasel korral käib võitlus kroonilise ületootmise ja kasvavate kahjumitega nõrgal turul üle jõu.

«Ühel päeval saab meil sellest peksasaamisest kõrini. Hakkabki juba saama,» ütles Marchionne Financial Timesile Detroidi autonäitusel, mainides prantslaste PSA Peugeot-Citroëni ja Renault’d – ning Fiatit ennast.

«Meie äris ei ole väike ilus. Eriti kui oled massiturul,» lisas ta.

Marchionne andis mõista, et Fiat tahab eelseisvates ühinemistes igal juhul aktiivset rolli mängida. Ta kinnitas, et on jätkuvalt huvitatud partnerist, kellega jagada Euroopas väikeautode tootmise kulusid, mille pealt nad raha kaotavad.

Ühtlasi ennustas Marchionne, et Euroopa automüük, mis mullu enam kui 1 protsendi jagu alla käis, jääb tänavu parimal juhul samale tasemele.

Tänaseni on valitsuste ja ametiühingute surve takistanud autotootjaid Euroopas tehaseid sulgemast. See on teravas kontrastis Põhja-Ameerikaga, kus tööstuse maht 2007-2009 kriisi käigus dramaatiliselt vähenes. Ning kus mõned autotootjad nüüd uusi töötajaid värbavad ja tootmist tõstavad.

Mitmete suurte USA ja Euroopa autotootjate tegevjuhid arutasid Euroopa kriisi käesoleva nädala alguses Detroidis eraviisilisel lõunasöögil, võõrustajaks oli General Motors.

Marchionne märkis ära, et General Motors ja Fiat olid ainsad, kes Euroopas tehaseid kinni panid (vastavalt Belgias ja Itaalias).

«Prantslaste poolt selliseid samme pole tulnud, nemad töötavad vana võimsusega edasi,» ütles ta.

Ületootmine on toonud Euroopas kaasa metsikud hinnakärped, säilitamaks turuosa.

«Ma siiralt loodan, et mu kolleegid on piisavalt ausad tunnistamaks, et keskmises ja pikemas perspektiivis ei ole Euroopa hinnastrateegia lihtsalt jätkusuutik,» ütles Marchionne.

Fiat väljendas 2009. aastal huvi Opel-Vauxhalli ülevõtmise vastu General Motorsilt. Läbirääkimised jooksid liiva, kuna Marchionne rõhus tootmise kärpimisele. Ühtlasi ei meeldinud GMile, et Fiat tahtis kaasata tehingusse nende Ladina-Ameerika divisjoni.

«Ega see lugu tänaseks fundamentaalselt muutunud pole... Üksnes niipalju, et Euroopa tootmise prognoosid on [alates sellest ajast] kukkunud,» ütles Marchionne.

On ka optimistlikumaid hääli. Autotööstuse suurimaid tarnijaid Magna International usub, et autotootmine Euroopas kosub tänavuselt 13 miljonilt 2014. aastaks 14,2 miljoni peale.

Copyright The Financial Times Limited 2012
 

Märksõnad

Tagasi üles