Samal ajal, kui mootorikütuste hind uusi rekordeid purustab, on hakanud ühistransporti kasutama üha rohkem inimesi. See tähendab, et bussifirmad bussipileti hinda tõsta ei kavatse – suurem reisijate arv kompenseerib kütuse hinnatõusu.
Bussifirmad: kallim kütus toob reisijaid juurde
«Tegelikult tuleb tõdeda positiivselt, et bussireisijate arv on kasvanud. See on aidanud hakkama saada kütusehinna tõusuga, mis eelmisel aastalgi oli,» tõdes Sebe juhatuse esimees Kuldar Väärsi. 2010. aasta reisjate arv oli Sebes umbes 8 protsenti suurem kui 2010. aastal.
Inimesed on tema sõnul hakanud eelistama bussi autole. «See puudutab eelkõige väiksemaid liine,» täpsustas Väärsi.
«Selles mõttes on see väga positiivne tendents, et ühistransport tervikuna muutub populaarsemaks, aga teiselt poolt –mis seal salata- aitab ta ka hakkama saada kütusehinna tõusuga,» teatas Väärsi. « Täna ja kohe piletihinnatõus seega päevakorras ei ole. Oluline põhjus on see, et ühistransport on muutunud populaarsemaks.»
Hansabussi juhatuse esimees Neeme Tammis sõnas, et bussipileti hind ei ole kliendile ainult bussisõidu, vaid ka lisaväärtuste eest.
«Tallinna-Saue liinil panime just WiFi, tihendasime peatuste arvu, tegime põhjalikumat analüüsi. Bussikulud on ju konstantsed,» tõi Tammis näiteid.
Ta arvab, et kui leida lahendus, kuidas inimesi rohkem bussi tuua, siis annab see võimaluse katta üha kasvavat kütusehinna kulu.
«See ei pruugi veel midagi ju tähendada, kui nafta hind maailmaturul korraks või paariks nädalaks niiviisi üles käib. Seega oleme ootusäreval seisukohal – ja teeme pigem tööd parema klienditeeninduse ja atraktiivsema transpordi nimel,» ütles Tammis.