Päevatoimetaja:
Sander Silm
Saada vihje

Tuntud kaubamärgid boikoteerivad vihakõne tõttu Facebooki (3)

Copy
TLMPM03: FACEBOOK :TALLINN, EESTI, 09JAN13.

mm/Foto MIHKEL MARIPUU/POSTIMEES
TLMPM03: FACEBOOK :TALLINN, EESTI, 09JAN13. mm/Foto MIHKEL MARIPUU/POSTIMEES Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Matkarõivaste kaubamärgid Patagonia ja The North State on liitunud USA kodanikuõiguste rühmituste korraldatud boikotikampaaniaga Facebooki ning selle fotorakenduse Instagrami vastu.

Kampaanias osalevad kaubamärgid peatavad nendel sotsiaalmeediaplatvormidel reklaami avaldamise. «Me loobume kohe kõigist reklaamidest Facebookis ja Instagramis kuni vähemalt juuli lõpuni, sõltuvalt sotsiaalmeediahiiglase mõttekatest sammudest,» teatas ettevõte rea säutsudega, mille autoriks oli märgitud selle turundusjuht Cory Bayers.

Kampaania algatas möödunud nädalal hulk USA kodanikuõiguste rühmitusi, kelle meelest on Facebook näinud liiga vähe vaeva vihakõne ohjeldamisega oma platvormidel.

Lisaks Patagoniale ja rõivatootjale VF Corp kuuluvale The North State’ile on kampaaniaga liitunud ka  Recreational Equipment Inc ehk REI ning värbamisettevõte Upwork. VF Corpi kõneisik ütles Reutersile, et teisedki ettevõtte portfelli kuuluvad kaubamärgid arutavad, kas samuti kampaaniaga liituda.

«Austame sügavalt iga kaubamärgi otsust ja hoiame fookuses olulist tööd vihakõne eemaldamisel ning kriitilise hääletamisteabe edastamisel,» teatas Facebooki ülemaailmse ärirühma asepresident Carolyn Everson. «Meie keskustele turundajate ja kodanikuõiguste organisatsioonidega käib selle üle, kuidas me saame üheskoos head teha.»

Kampaania on tingitud protestilainest, mis vallandus pärast George Floydi tapmist politseiniku poolt. Facebooki tegevjuht Mark Zuckerberg sattus kriitika alla, kui tema ettevõte vastupidiselt Twitterile ei võtnud midagi ette president Donald Trumpi protestidega seotud postituse vastu. Selle vastu protesteeris ka hulk Facebooki töötajaid.

Facebook on Google’i järel suuruselt teine ettevõte USA digitaalreklaami turul.

Tagasi üles