Nädala alguses telekommunikatsioonimaailma šokeerinud uudis, et Android on kaotanud kahe kuuga 13 protsendipunkti USA nutitelefonide turuosast, annab võimaluse Nokiale, spekuleerib tuntud tehnoloogiaanalüütik Teri Kuittinen.
Analüütik: Nokia võib teha USAs Volkswagenit
Analüütiku arvates on Lumia 900 turuletoomise ajastus õige. Mobiiltelefonide väljanägemine pole olnud kunagi nii igav kui praegu, seda vähemalt alates 1994. aastast, kui need meenutasid antenniga telliskive.
Samsung, HTC ja teised operatsioonisüsteemil Android jooksvate telefonide tootjad ei panusta enam riistavarale ehk sellele, kuidas nende telefonid välja näevad, vahendab ajakiri Forbes.
Kuittise arvates annab see Nokiale võimaluse korrata Volkswageni edu 1998. aastal, kui ta tõi USA turule Uue Põrnika.
Tegemist oli modifitseeritud VW Golfiga, aga mis oli ameeriklaste silmis piisavalt veider ning tõi kaasa müügiedu, sest USA autototööstuses domineerisid üksteise kloonid. Hiljem kopeerisid Põrnika välimust Chrysler ja ka teised autotootjad.
Lumia 900 eelisteks on uudne välimus ja originaalne kasutajaliides. Terve armee Androidide kõrval torkab Lumia 900 silma oma välimusega.
On ka mõned riskid. Alates iPhone’i debüüdist pole tarbijate hulgas populaarsust võitnud mitte ükski telefon, mis torkab silma disainiga ning mõned arvavad, et iPhone’i edu on tingitud pigem tarkvarast kui disainist. Ajad, mil müügiedu võis saavutada vaid tänu disainile näib olevat olnud ammu enne iPone’i. Viimane enne seda oli Motorola RAZR, mis vallutas turud 2004. aastal.
Nii Androidide uus laine kui ka uus iPhone on tehtud eeldusel, et tarbijate tähelepanu on keskendunud vaid tarkvarale.
USA meedia on olnud Lumia 900 suhtes üllatavalt sõbralik. Ameerika meedia on tüdinenud juttudest Apple’i ja Androidi vastasseisust ning on valmis kirjutama artikleid Windowsi üllatavast taastulemisest.
Samas ei ole Kuittinen väga optimistlik Lumia 900 kiirest müügiedust USAs.