Rootsi moemaja tabas viimasel kolmel kuul tugev käibelangus.
H&Mi müük kukkus pooleks (1)
Perioodil märts kuni mai lõpp teenis H&M 28,7 miljardit Rootsi krooni (2,7 miljardit eurot) müügitulu. Seda on poole vähem kui võrreldaval perioodil aasta varem, kirjutab Reuters. Siiski – analüütikud kartsid, et langus tuleb miljardi krooni võrra sügavam.
H&Mi aktsia on selle aasta jooksul kaotanud väärtusest ligi 25%, täna kukkus aktsia 1% jagu ning kaupleb Stockholmi börsil 142 krooni tasemel.
H&Mi suurima konkurendi Zara omanikfirma Inditexi kohta on olemas pisut paremad numbrid – müügi langus 44%. Paraku arvestavad nemad perioodi veebruar-aprill, nii et moemajade andmed on üksteise suhtes kuu võrra nihkes.
Reutersi küsitletud analüütikute andmetel taastub nõudlus moeturul tasapisi, kiiret tõusu praegu prognoosida ei juleta.
Positiivseks peetakse vaid H&Mi veebipoodide müügi kasvu: viimasel kolmel kuul tõusis müük 36%. Samas oli karantiini ajal kinni 80% firma füüsilistest poodidest.