USA tarbijate kindlustunne tegi juunis, koroonaviiruse seisaku lõdvenedes ja osa tööta jäänute tööle naastes, üllatavalt suure hüppe, selgub reedel avaldatud uuringust.
USA tarbijate kindlustunne kerkis juunis üllatavalt palju
Michigani ülikooli tarbijate kindlustunde indeks kerkis 78,9 punktini, võrreldes mai 72,3 punktiga. Analüütikud olid oodanud oluliselt tagasihoidlikumat tulemust.
«Tarbijate kindlustunne näitas juuni algul teist järjestikust kuud tõusu, tulenevalt isiklike rahaasjade paremast väljavaatest ja soodsamast väljavaatest riigi majandusele, mille tingis majanduse taasavanemine,» ütles Survey of Consumersi peaökonomist Richard Curtin. «Pöördumise taga on suuresti võidud tööhõives, seejuures ootab töötusmäära langemist rohkem tarbijaid kui ühelgi varasemal ajahetkel Michigani uuringute pikas ajaloos.»
Hinnang praegustele majandusoludele kerkis 82,3 punktilt 87,8 punktile, samas kui ootused tulevikule kerkisid üle seitsme punkti 73,1 punktini.
Maailma suurim majandus on vaikselt väljumas märtsis viiruse pidurdamiseks kehtestatud seisakust, mille käigus kaotasid töö kümned miljonid ameeriklased.
Taasavamisele ja valitsuse abiprogrammidele on omistatud mais lisandunud 2,5 miljonit vaba töökohta ja töötuse langemine 13,3 protsendile, mis on siiski kõrge tase.
USA koroonaviiruse puhang on aga endiselt maailma hullim ning nõudnud pea 114 000 inimese elu.
Curtin märkis, et ehkki tarbijad ootavad olukorra paranemist, ei oota nad normaalsuse taastumist lähiajal.