Bigbank liitus Eesti Liisingühingute Liiduga ning hakkab väljastama autoliisingut esialgu äriklientidele ning selle aasta jooksul ka eraisikutele.
Liisinguturule tuleb uus tegija
Pank siseneb liisinguturule, kuna autode ostmine laenuga on klientidele rikkis majanduses ebapraktilisem ning riskantsem. Liisingu puhul saab pank auto omanikuks, mille ta kliendile välja rendib.
«Siseneme liisinguturule keerukal ajal, kui autotööstus on ülemaailmses kriisis ning klientide ebakindlus suuri tehinguid teha on suur,» ütles Bigbanki ettevõtete panganduse valdkonna juht Ingo Põder.
«Eriolukord ning kardetav kriisi algus on autoliisingute mahud viinud nulli lähedale. Need liisingud, mis täna võetakse, on eelnevate kuude jooksul sündinud ning täna realiseeruvad otsused. Samas hakkab turg peagi hoogsalt elavnema, majandus kohanema ja nõudlus taastuma, sest need, kellel autot vaja, ei jäta seda ostmata. Sel hetkel oleme konkurentidega samal stardipositsioonil.»
Põderi sõnul ei kao finantseerimise teenused kuhugi ka raskel ajal ning on tõenäoline, et näeme soodsate automüügipakkumiste plahvatust.
«Kui rääkida Euroopast, siis Saksamaa autotootjad on tehaste sulgemistest saanud valusa löögi ning taasalustavad nüüd järk-järgult tootmist,» märkis Põder. «Vahepeal pole aga inimesed autosid ostnud ning tootjatel on käes suured laojäägid, mis paisatakse turule soodustingimustel. Oma tootjate ja siseturu kaitseks tullakse välja riiklike uute autode ostumeetmete või toetustega, nagu tehti seda eelmise kriisi ajal – see võimendab soodsate autode pakkumist veelgi.»
Eesti Liisingühingute Liidul on praegu üheksa liiget, kes katavad turu kogumahust hinnanguliselt 98 protsenti. Eesti liisinguturu uusmüügi maht oli 2020. aasta esimeses kvartalis 242 miljonit eurot ning uute lepingute sõlmimine vähenes kõikides varagruppides.
Liidu liikmete krediidiportfelli kvaliteeti iseloomustab üle 60 päeva tähtajaks tasumata liisingumaksete arv, mis on liisingufirmade koondportfellis 0,5 protsenti.