Kas Lincoln valmistub matusteks?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lincolni uus mudel MKS.
Lincolni uus mudel MKS. Foto: SCANPIX

Niivõrd laia haardega – kuigi mitte just peibutavat – reklaami poleks Ford Motor oma Lincolni brändile iial ise välja mõelda osanud: arvata 1976. aasta Continental kandmas kirstu Põhja-Korea diktaatori Kim Jong Ili surnukehaga.

Meenutus Lincolni parimatest päevadest niivõrd nukras kontekstis tuletas Fordi paljukiidetud pealikule Alan Mulallyle kindlasti valusalt meelde probleemi, mis kuidagi laheneda ei taha.

Nimelt on Fordi «ülemise otsa» bränd juba kaks aastakümmet teel allamäge. Mullu, kui USA autoturg 10-protsendise kiirenduse tegi, seisis Lincoln paigal. 2010. aastal näitas Linclonite müük küll 4,3-protsendilist kasvu, kuid seda oli alla poole autotööstuse keskmisest.

Torontos baseeruv konsultant Marty Goldfarb ütleb nii: «Läbi ajaloo on Lincolniga see häda olnud, et peale iluravi pole Ford sinna raha tahtnud panna.»

Nüüd kinnitab Ford, et Lincolnile kuulub ta jäägitu tähelepanu. Seda üritati tõestada täna, tõmmates Detroidi autonäitusel katte uuendatud MKZ sedaanilt.

Fordi Põhja-Ameerika turundusjuhi Ken Czubay sõnutsi «on sõidetud pikk tee ning edu üle hea meel». Aga lõppu sellel teel ei paista ja kergete killast ta pole.

Lincolni tänane kuvand on vaid hale vari päevadest, mil Continentalides laiutasid  Elvis Presley, Nelson Rockefeller ja teised. Ja kui Lincoln Town Car tükk aega Wall Streeti tegevjuhtide lemmiku staatust nautis.

1990. aastail tuli aga müügile lagi ette. Raskepärane Town Car veetis oma viimased aastad peamiselt lennujaamade taksopeatustes. Mullu pandi tootmine kinni. Tüüpiline Lincloni ostja on üle 60 aasta vana – ja reeglina mees.

Viimase nelja aastaga on noorema rahva tähelepanu üritanud võita terve rida uusi mudeleid nagu MKZ sedaan ja džiibilaadne MKX. Tulutult.

Ei MKX ega pärismaastur Navigator pole midagi muud, kui vastavate Fordi mudelite üleslöödud versioonid. MKZ istub aga Ford Fusioni platvormil.

Nüüd on Lincolni ümber läinud suureks saginaks. Brändil on omaenda disainistuudio, uued disaini- ja insenerimeeskonnad, eraldi finantsteenuste osakond ning uus reklaamiagentuur.

Mitmeid tegevusi koordineeritakse New Yorgist, mitte Detroidist. (Ühe varasema – ja edutu – katse ajal Lincolni elustada pandi brändi peakorter püsti Californias.)

Fordist väidetakse, et tänu mullusele otsusele saata manalasse 71-aastane Mercury – mida tavaliselt Lincolniga seostati – on viimane teravamas fookuses.

Ford lubab, et eelseisva kolme aastaga näevad ilmavalgust seitse uut või otsustavalt uuendatud Lincolni mudelit. Nende sõnade kinnituseks on Lincolnile eraldatud ala Detroidi näitusel tänavu tunduvalt avaram.

Copyright The Financial Times Limited 2012

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles