Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Nestlé loodab lihavatele ja loomadele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Nestle uuele telereklaamile peaksid reageerima ka koerad.
Nestle uuele telereklaamile peaksid reageerima ka koerad. Foto: SCANPIX

Maailma suurim toidufirma Nestlé üritab kompenseerida klientide kasinust, keskendudes kahele kõige kiiremalt tõusvale turule: lihavusele ja lemmikloomadele.

Kuigi rikastes maades üritatakse isikliku tulu vähenedes üldiselt kokku hoida, siis kasside-koerte puhul tehakse erand. Loomatoit läheb kaubaks kadestamisväärse stabiilsusega.

Euromonitor usub, et trend jätkub: USAs peaks lemmikloomatoidu müük 2011-2015 aastail kasvama 23 protsenti. Inimeste toitmiseks kasutatava kraami müügikasv jääb sellele üle kahe korra alla.

Üha enam lööb laineid ka lihavus. Nestlé «dieedifirma» Jenny Craigi asepresidendi Lisa Talamini sõnutsi ei piirdu kaaluprobleemid aga inimestega.

«USAs on ülekaalus või lihavad kaks kolmandikku täiskasvanutest, kahjuks kimbutab rasvumine ka enam kui pooli sealseid lemmikloomi,» ütles ta.

Nestlé üritab tappa kaks kärbest ühe hoobiga ning on käivitanud lemmikloomade salenemise programmi «Project: Pet Slim Down», mis aitab nii omanikel kui nende loomadel koos alla võtta – kasvatades ühtlasi ka Purina loomatoidu ja Jenny Craigi dieetkaupade müüki.

Nestlé loodab, et kampaaniaga õnnestub tuua pööre Jenny Craigi käekäiku USAs: oktoobris teatavaks tehtud 9 kuu tulemuste põhjal tuli firmal tõdeda, et «tulemused on USA intensiivse konkurentsi keskkonnas kesised».

Jenny Craig pole ainus dieedipakkuja, mis näguripäevi näeb – vaatamata sellele, et ülekaaluliste read üha tihenevad. Slimfast, mille Unilever 2000. aastal 2,3 miljardi dollari eest ostis, tõi kaasa 829 miljoni dollari korstnassekirjutamise – kuna ei suutnud pista rinda Atkinsi dieediga. Slimfastil läheb siiani halvasti.

Kontrastiks sellele on loomatoidul buumiajad.

Läinud finantsaastal müüs Nestlé 13,1 miljardi Šveitsi frangi (13,8 miljardi dollari) eest loomakaupa, mis tegi silmad ette magusa- ja veemüügile ning andis enam kui kümnendiku grupi kogukäibest. Maksustamiseelset tulu tuli sellest 2,3 miljardit Šveitsi franki.

Nestlé Purina loomaarst USAs Grace Long ütles, et loomade lihavust raskendab asjaolu, et omanikud ei taha probleemi tunnistada: «Nad ütlevad, et oh ta on mul suure kondiga... Või: need on lihased,» kurtis Long, lisades, et probleem on oma olemuselt inimestega «üsna sarnane». Nimelt: loom sööb liiga palju, liigutab liiga vähe.

Firma pakub oma kodulehel ridamisi mänge ja ettevõtmisi, mis lauslösutajatest koerad-kassid liikuma peaksid panema. Ning siia lisanduks ka Nestlé spetsiaalne «kaalujälgijate» loomatoit.

Antud dieedi peal on ka dr Longi enda loom (koer). Long kinnitab, et see on «hoolduse» eesmärgil: nii on võimalik ennetada lihavusest tulenevaid haigusi nagu diabeeti ja artriiti.

CopyrightThe Financial Times Limited 2012.

Märksõnad

Tagasi üles