Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Aprillis Eesti e-kaubanduse käive kahekordistus

Copy
Tallinn, 31.03.2020. Omniva pakiautomaat.
Tallinn, 31.03.2020. Omniva pakiautomaat. Foto: Mihkel Maripuu

Eesti E-kaubanduse Liidu hinnangul kasvas aprillis Eesti internetipoodide käive mullusega võrreldes kahekordseks, kokku ligikaudu 120 miljoni euroni.

Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät ütles pressiteate vahendusel, et aprillis oli siinsete veebipoodide käive möödunud aastast kaks korda suurem.

Mullu kevadel oli e-kaubanduse käive Eestis ligikaudu 120 miljonit eurot kuus, millest umbes poole väärtuses osteldi Eesti ja poole väärtuses piiriülestest e-poodidest.

«Selle aasta aprill tõi aga Maksekeskuse andmetele tuginedes Eesti e-poodidele kahekordse käibekasvu ja suurimate pakivedajate mahtude 200-protsendilise kasvu,» lisas Väät. «Seega võime järeldada, et aprillis oli Eesti e-poodide kogukuukäive ligikaudu rekordilised 120 miljonit eurot.»

Väädi hinnangul ei pruugi eriolukorra mõju e-kaubandusele olla ajutine. «Paljud, kes eelnevalt ei olnud e-ostlemisega niiöelda sina peal, on seda nüüd proovinud ja veendunud e-poodlemise mugavuses,» leidis ta.

Väät lisas, et tema hinnangul on e-ostlemine saavutanud jaekaubanduse kõrval väga tugeva positsiooni. Samas on Eesti e-poodide käive kasvades eriolukorra ajal välisriikide veebikauplustest tehtud ostude käive vähenenud umbes kolmandiku võrra.

«Piiriülesed e-ostud on moodustanud tavapäraselt umbes poole e-ostude käibest, aprillis oli see osakaal umbes 30 protsenti,» sõnas Väät.

Maksekeskus, mis vahendab liidu teatel ligikaudu poolt kõikidest Eesti e-maksetest, statistika, kinnitab kohalikest e-poodidest tehtud ostude suurt kasvu. Nimelt aprillis kasvas käive aasta varasemaga võrreldes 178 protsenti. Lisaks pöördus igal nädalal Maksekeskuse poole sadakond ettevõtet, kes soovisid liidestada enda ärile e-makselahendusi. 

Maksekeskuse juhi Art Lukase juhi sõnul kiirenesid märtsis turul alanud muutused aprillis. «Paljude korralikult sissetöötanud poodide puhul tundus, et tehingumahud hüppasid uuele tasemele – mitte päevaks, mitte lühiajaliseks kampaaniapakkumiseks, vaid püsivalt uuele tasemele,» kirjeldas Lukas pressiteates. 

Samal ajal lisandus tema sõnul arvukalt uusi ärisid, kes traditsioonilise müügi ärakukkumise järel uut väljundit otsisid. «Kauaks see e-kaubanduse uus tase kestma jääb, on väga raske öelda, mai esimeses pooles mingit tagasiminekut veel toimunud ei ole,» rääkis Lukas. 

E-kaubanduse kasvu kinnitab liidu teatel ka e-kaubanduse pakkide saatmise kasv. Võrreldes tehingute arvuga on pakkide saatmise arv kasvanud rohkem, mis tähendab, et inimesed teevad oste üksikult ja sagedamini.

«Kolme suurema e-kaubanduse pakkide vahendaja ja pakiautomaatide omaniku DPD, Smartpost ning Omniva andmetel kasvas e-kaubanduse pakkide maht aprillis võrreldes eelmise aasta sama perioodiga suisa 237 protsenti,» märkis Väät.

Liidu hinnangul oli aprillis e-kaubanduse pakkide arv üle 2,65 miljoni, mida on pea 1,5 miljonit pakki rohkem kui eelmise aasta samas kuus. See arv ei hõlma piiriülest Omniva pakkide mahtu. 

Tagasi üles