Päevatoimetaja:
Sander Silm

Tankerite prahihinnad hakkasid pärast OPEC+ kokkulepet langema

Copy
Tanker Lake Trout Paldiski Lõunasadamas
Tanker Lake Trout Paldiski Lõunasadamas Foto: Argo Viikvald
  • Tankeriomanike hiigeltulu jäi üürikeseks, naftaveo hind langeb omahinna lähedale
  • Vajadus ujuvate naftahoidlate järele võib hinnalangust siiski aeglustada

Viimastel nädalatel ujuvate naftahoidlatena kasutatud tankerite pilvedesse kerkinud rendihinnad hakkasid langema, kui naftaeksportijad teatasid tootmise vähendamise kokkuleppest.

Aprilli keskel tekkinud nafta ülepakkumise tõttu võisid tankerite omanikud teenida sadu tuhandeid dollareid päevas, rentides laevad välja ujuvateks naftahoidlateks. Pärast naftat eksportivate riikide kokkulepet naftatootmise vähendamiseks hakkasid aga langema tankerite põhitöö ehk naftaveo prahihinnad, teatas Bloomberg. 

Siiski ei ole turu käitumine koroonaviiruse tingimustes tavapärane ning vähenenud naftatarbimine võib viia tankerite prahitasud nii madalaks, et need katavad vaevu laevade käigushoidmise kulud. 
«OPEC+ kärped võivad viia hinnad alla umbes 9000 dollarini päevas tasemele, mis napilt katab laeva opereerimiskulud,» ütles maailma ühe suurima laevamaakleriagentuuri Clarksons Platou analüütik Frode Morkedal. 

Kui aprilli keskel võisid VLCC-klassi supertankerid nafta ladustamise eest küsida kuni 250 000 dollarit päevas, siis aprilli viimastel päevadel oli naftaveo hind Saudi Araabiast Hiinasse langenud 100 000 dollarini. Kui naftatootmise plaanitud kärped 9,7 miljoni barreli võrra päevas teostuvad, võib see tähendada tõsiseid raskusi laevafirmadele, kelle laevastik on spetsialiseerunud toornafta vedudele, hoiatasid laevaettevõtted. 

Teisalt hoiatavad analüütikud et kui riigid piiranguid ei vähenda ning kütusetarbimine ei taastu, võib vajadus ujuvate naftahoidlate järele püsida kõrge vaatamata naftatootmise kärpimisele. 

Tagasi üles