Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Rootsi MTG ostab Läti teise suurema telekanali

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kaja Koovit
Copy
MTG logo.
MTG logo. Foto: MTG

Rootsi meediafirma Modern Times Group  (MTG) ostab Läti teise suurema kommertstelekanali Latvijas Neatkariga Televizija (LNT).

Sõlmitud kokkuleppe kohaselt ostetakse 100 protsenti aktsiatest, vahendab BNS.

Ettevõte ei avaldanud tehingu hinda. Tehingu peab heaks kiitma Läti konkurentsiamet.
MTG-le kuulub Lätis juba kolm kanalit: TV3, 3+ ja TV6. Lisaks esindatakse kaubamärke StarFM, TV-Shop, TV1000 ja Viasat Explorer.

Meediaekspert Anda Rozukalne tõdes BNSile, et ost lahendaks kanali pidevad finantsprobleemid ja parandaks  telekanalite kvaliteeti. 

Tehingu tulemusena peaks MTG Rozukalne sõnutsi saama Läti turul ligi 40-protsendilise turuosa, mis võib aga osutuda probleemiks. «Mis puudutab konkurentsi, siis on oluline uus strateegia. Need ettevõtted on olnud aastaid rivaalid ning pidanud võitlema nii vaatajate kui reklaamiandjate pärast,» rääkis Rozukalne.
Meediaeksperdi sõnutsi on LNT-l olnud probleeme meediaturu toimimisest ja seal tegutsemisega kaasnevast vastutusest arusaamisega, sest mõned investorid on suutnud kanali sisu mõjutada.

Rozukalne sõnul võib MTG strateegia ja aastaaruannete põhjal järeldada, et ettevõttel on kõrged standardid ning see võiks parandada nende Läti telekanalite sisu kvaliteeti.

Lõunanaabrite riigitelevisiooni  (LTV) uudistetoimetuse juht Dzintris Kolats märkis aga, et ost võib kaasa tuua liigse turujõu kontsentreerumise ja tekitab küsimusi rahvusliku meedia tulevikuväljavaadete kohta. Selles peaks oma sõna ütlema konkurentsiamet.

Kuidas tehing LNT sisu mõjutab, on Kolatsi sõnul  raske öelda. Alguses võib see olla positiivne, sest uut kanalit ostes püütakse nii vaatajatele kui reklaamiandjatele tõestada, et tegemist oli hea tehinguga. Pikas perspektiivis sõltub kõik tema sõnul aga ettevõtte strateegilistest eesmärkidest: kas soovitakse vaid oma turuosa välisturul suurendada või soovitakse ka kvalitatiivseid muutusi.

 

Märksõnad

Tagasi üles