Kruiisiterminali nurgakivitseremoonia oli olukorrale kohaselt tagasihoidlik

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
Tallinna Sadama uue kruiisiterminali nurgakivi tseremoonia. Kapslisse läks ka tänane Postimees
Tallinna Sadama uue kruiisiterminali nurgakivi tseremoonia. Kapslisse läks ka tänane Postimees Foto: Sirle Arro

Tallinna Vanasadamasse rajatavale  uuele kruiisiterminalile pandi  täna nurgakivi, mille asetasid paika Tallinna Sadama infrastruktuuri divisjoni juht Peeter Nõgu ning YIT Eesti AS-i juhatuse liige Margus Põim.

Eriolukorra tingimustes olid kruiisiterminali nurgakivitseremooniale kutsutud vaid asjaomased isikud ning üritus toimus tagasihoidlikus vormis, teatas Tallinna Sadama kommunikatsioonijuht. Tallinna Sadama infrastruktuuri divisjoni juht Peeter Nõgu nentis, et kuigi eriolukorra tõttu on ehitajal tulnud ehitustööde protsesse üle vaadata  tagamaks töötajate turvalisus ja ohutus, on siiski suudetud ehitusgraafikust kinni pidada ning saame täna hoonele ka nurgakivi paigaldada. «Aprilli lõpus algama pidanud kruiisihooaeg on edasi lükkunud ja see annab võimaluse ehitajal töödega jõudsalt edasi minna ning peatselt näeme ka terminalihoonet kerkimas,» ütles Nõgu.

YIT Eesti AS-i juhatuse liikme Margus Põimi sõnul  on kruiisiterminali ehitusel terminalihoone kõik vundamenditaldmikud valatud ja alustatud on hoone karkassi postide paigaldusega: «Promenaadiosas toimub killustikaluse tegemine ja vundamendi ehitus ning maastikuarhitektuursele lahendusele vastavate pinnavormide rajamine.» 

Tallinna Sadam sõlmis jaanuarikuus lepingu YIT Eesti ASiga kruiisiterminali ehitamiseks. Lepingu maksumus on 13,7 miljonit eurot. Uue kruiisiterminali  valmimine on planeeritud juulikuusse 2021.

Multifunktsionaalne ja keskkonnasõbralik kruiisiterminal ehitatakse Vanasadamasse olemasolevate kruiisikaide vahetusse lähedusse. Mööda mereäärt ja tulevase kruiisiterminali katusetasandilt kuni muuli otsani rajatakse linnarahvale avatud jalutuspromenaad koos rohealadega.

Tulevase kruiisiterminali puhul on lähtutud nii kruiisireisijate kui ka linnakodanike vajadustest. «Eesti  suurima mereväravana ning esimese mulje loojana soovime pakkuda meie pealinna külastajatele  parimat külastuselamust.  Vähemtähtis pole  mereääre avamine linnakodanikele ja külastajatele.  Usume, et uuest terminalist ja avatud jalutuspromenaadist saab linna üks visiitkaartidest ning armastatud ajaveetmiskoht  kohalikele,» märkis Peeter Nõgu.

Terminali tehniline disain lähtub eelnevalt teostatud uuringust, kus selgitati välja millised energiasäästlikud ja ökoloogiliselt jätkusuutlikud lahendused on sobivad hoone ehituseks Põhjamaa kliimas, mis võimaldaks hoonet kasutada ka väljaspool kruiisihooaega. Uuring teostati Green Cruise Port projekti raames, mida kaasfinantseeris Euroopa Liit Interreg Baltic Sea programmi kaudu.

Uus ternimalihoone arvudes:

Kasulik ala – 4 000 ruutmeetrit

Suur saal – 1 750 ruutmeetrit

Restorani kohti - 120, pindala - 300 ruutmeetrit

Promenaad – pikkus 850 meetrit

Jätkusuutlikud lahendused:

Terminali kütte- ja jahutussüsteemid merevee baasil

Päikesepaneelid

LED valgustus

Nõudluspõhine (CO2 ja temperatuuri järgi juhitavat) ventilatsioonisüsteem

Loomulik suitsueemaldussüsteem

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles