ASi Ekspress Grupp 2020. aasta esimese kvartali puhaskahjumiks kujunes 740 000 eurot, mida on võrreldes 2019. aasta sama perioodiga 130 000 eurot ehk 21 protsenti enam.
Ekspress Grupi kahjum süvenes (4)
Esimese kvartali müügitulu ulatus 15,7 miljoni euroni, mida on võrreldes 2019. aasta sama perioodiga 400 000 eurot eurot ehk 2 protsenti enam, teatas Ekspress Grupp börsile.
Ekspress Grupi juhatuse esimehe Mari-Liis Rüütsalu sõnul oli kvartali algus Ekspress Grupile edukas, kuid kvartali lõpus jõudsid kohale koroonaviirusest tingitud majanduskriisi mõjud.
«Esimese kvartali kahjum on meediakontsernile tulenevalt sesoonsusest tavapärane, kuid kahjumi suurenemist mõjutas eelkõige kõrgem intressikulu võrreldes eelmise aastaga, samuti märtsi keskel kehtestatud eriolukord, mis tõi kaasa reklaamitulude vähenemise,» selgitas Rüütsalu.
Kriisile reageerimiseks kärpis Ekspress Grupp juba märtsis oluliselt kogu kulubaasi. «Näeme, et viirusega kaasnev majanduskriis mõjutab Ekspress Grupi tegevust ja tulusid oluliselt ka teises ja kolmandas kvartalis. Piirangutest tulenevate mõjude suhtes on kõige haavatavamad kontserni meediaettevõtted, eriti välimeedia, ning piletimüügi platvorm Lätis,» märkis Rüütsalu.
Esimese kvartali lõpuks moodustasid digitaalsed tulud 65 protsenti kontserni meediasegmendi müügituludest ning näitasid 7 protsendilist kasvu võrreldes eelmise aastaga.
Digitellimuste arv kasvas esimeses kvartalis Eestis 11 protsenti ja Lätis 61 protsenti – kokku 54 000 tellijani.
Kontsern sai olulise tagasilöögi märtsi keskpaigas, kui Balti riigid kehtestasid eriolukorra koroonaviiruse leviku tõkestamiseks.
Juhatus näeb, et viirusega kaasneva majanduskriisi mõjud saavad olema kontsernile olulised eeskätt teises ja kolmandas kvartalis ning sõltuvad eriolukorra pikkusest ja seatud piirangute sisust.
Kontsern on taotlemas erinevaid riiklikke abimeetmeid, et leevendada eriolukorra mõju kontserni ettevõtetele raskeks kujunevas teises kvartalis.