Rohuküla ja Heltermaa sadamas käivad kaks miljonit eurot maksvad ehitustööd, mille lõppedes on Hiiumaa ja mandri vahel ühendust pidavatel parvlaevadel üks sildumiskoht juures
Hiiumaa parvlaevasadamad saavad teise sildumiskoha
Koht on kasutusel oleva kaldarambi kõrval küll olemas, kuid see ei sobinud sildumiseks praegustele laevadele, seetõttu tuli olemasolev ramp rekonstrueerida. Teist rampi on ehitustööde tellija Saarte Liinide juhatuse liikme Jaanus Tamkivi sõnul vaja kindluse mõttes, et seda saaks kasutada eriolukordades, näiteks kui mingil põhjusel on korraga sadamas kaks laeva või kui ilma tõttu ei saa ühte rampidest kasutada. „Tööde eesmärk oli, et laevadel oleks üks sildumiskoht veel,” ütles Tamkivi ajalehele Lääne Elu.
Kaldarambi rekonstrueerimistööd algasid 20. aprillil. Nii Rohuküla kui ka Heltermaa sadamas tõstavad suured kraanad veest välja betoonplokke. Need on merepõhja pandud põhjaerosiooni vältimiseks ja laevade kaitseks – et laevaliiklus liialt pinnast liikuma ei paneks ja selle sügavus ei muutuks. Rohuküla sadamas tõstavad Insenerehituse AS-i töömehed plokid autole ning rambist veidi eemal ladustavad need platsile.
Tamkivi sõnul läheb osa neist uuesti kasutusse, osa viiakse Heltermaale. Täpselt samad tööd, mida tehakse Rohukülas, on käimas ka Heltermaa sadamas. Kokku lähevad mõlema sadama ümberehitustööd maksma ligi kaks miljonit eurot.
Kaldarampe rekonstrueerib Insenerehituse AS. Lepingu järgi peavad tööd valmima 280 päevaga ehk tuleva aasta jaanuariks.