Tehnoloogiahiid Salesforce on aastaga teeninud 370% oma algsest sajamiljonilisest investeeringust konverentsikõnede jaoks mõeldud veebiplatvormi Zoom.
Veebikeskkond Zoom on suurinvestorile muutunud kullaauguks
Zoomi populaarsus on märkimisväärselt kasvanud just koroonapandeemia ajal, mil paljude jaoks on oluline veebi vahendusel koosolekuid pidada ja infot vahetada.
Miljardär Marc Benioffi firma Salesforce ostis eelmise aasta aprillis Zoomi aktsiaid saja miljoni dollari eest, kui ettevõtte aktsiad esimest korda avalikkusele kättesaadavaks said. Alates sellest ajast on Zoomi aktsiad teinud märkimisväärset tõusu ja seega on Salesforce'i omandatud osa väärtus kasvanud kõigest aastaga 100 miljoni pealt hinnanguliselt 470 miljoni suuruseks.
21. aprillil kasutas Zoomi platvormi koosolekute läbiviimiseks 300 miljonit inimest. See on üle 2900% kasv läinud aasta detsembrist, kui aktiivseid päevaseid kasutajaid oli 10 miljoni ringis.
Zoomi (Zoom Video Communications) asutas 2011. aastal endine võrguseadmete tootja Cisco insener ja üks juhte Eric Yuan. Ettevõtte väärtus kasvas miljardi dollarini aastal 2017 ja börsile mindi aasta tagasi aprillis. Juba esimesel kauplemispäeval hüppas firma aktsia hind üle 72 protsendi, mis tegi ettevõtte toonaseks väärtuseks 16 miljardit dollarit.
Postimees kirjutas samas läinud nädalavahetusel, et Zoomi praegune aktsia hind on ilmselt liiga kallis ning põhineb investorite usule firma kiiresse kasvu ka koroonakriisi järgselt, milles ei saa veel esialgu kindel olla.