Eesti Post hoiatab Nigeeria petturite eest, kes võtavad internetti müügikuulutuse üles riputanud inimestega ühendust ja paluvad endale kaupa rahvusvahelise kiirpostiteenusega (EMS) saata, kuid jätavad lubatud raha üle kandmata.
Eesti Post hoiatab Nigeeria pettuste eest
Eesti post tuletab meelde, et interneti vahendusel kaupa müües peab olema kindel, et raha on müüja arveldusarvele laekunud enne rahvusvahelise paki teele saatmist.
«Ostja teatab müüjale, et ta elab küll Londonis, aga ajutiselt viibib Nigeerias ja palub saadetise sinna saata. Raha lubab ta kanda arveldusarvele pärast EMS saadetise numbri teatamist,» kirjeldas viimastel kuudel ette tulnud juhtumeid postifirma logistikadivisjoni juht Ansi Arumeel.
Kahjuks müüjateni raha ei jõua ja paljud kliendid on pöördunud Eesti Posti poole palvega saadetis peatada. «Meil on olnud mitmeid juhuseid, kus inimesed on pöördunud saadetise peatamiseks ja tagasi saatmiseks. Paraku on pakk aga saadetud juba Nigeeriasse ning paki saaja on sellel ka järel käinud ning teha ei ole enam midagi,» tõdes Arumeel.
Eesti Post paneb inimestele südamele, et kergeusklikult ei ole mõistlik oma kaupa enne raha kättesaamist teele saata ja seda eriti sellisesse eksootilisse riiki nagu Nigeeria.
EMS (Express Mail Service) on rahvusvaheline kiirpostiteenus, mida osutatakse Ülemaailmse Postiliidu raames ja mis võimaldab kiiresti edastada välisriikidesse dokumendi- ja pakisaadetisi. Keskmine saadetise kulgemisaeg Nigeeriasse on 5-6 tööpäeva.
Kuni saajale väljastamiseni kuulub EMS saadetis saatjale, seega on saatjal õigus enne väljastamist ka saadetise tagasi saatmist nõuda.