Trendwatching.com on avalikustanud oma iga-aastase tarbijatrendide ennustuse.
12 tarbijatrendi 2012. aastal
Portaal Trendwatching.com tõi välja 12 trendi, mis 2012. aastal tarbijakultuuris tooni andma hakkavad, vahendab Pärnu Konverentside ajaveeb.
1. Punane vaip. Hiina turiste ja kliente meelitatakse üha rohkem ja paremate teenustega. Näiteks Harrodsis on hetkel tööl 70 mandariini kõnelejat ja Hiina on välisreiside arvult suurim lähteriik.
2. DIY tervishoid. Uued aplikatsioonid ja tehnilised lahendused võimaldavad tarbijatel ise oma tervist jälgida.
3. Head diilid (dealer-chic). Tarbijate huvi diilide vastu ei ole enam mitte ainult eluviis, vaid uhkuse ja staatuse allikas. Eestis näiteks Cherry.
4. Eco-cycology. See on taaskasutamise järglane. Brändid võtavad kõik oma tooted tagasi. Näiteks Nike taaskasutab tosse spordiväljakute kattematerjali valmistamisel.
5. Sularahavaba. Veel paar sammu sularahavaba tuleviku suunas. Oktoobris alustas Google Wallet ja novembrist on 320-s Deutsche Bahni jaamas Touch & Travel teenus.
6. Linnapüramiidi põhi. Võimalused pakkuda tooteid ja teenuseid madalama sissetulekuga linnaelanikele on kordumatud, kuid ka neil on esteetilised ja materialistlikud soovid. Indias pakutakse tahvelarvutit Aakash tudengitele 35 USD-ga.
7. Idle sourcing. Crowdsourcing on asendumas idle sourcinguga, mis peaks tähendama tagasiside lihtsustumist ja mugavamaks muutumist. Näiteks Bostoni Street Bump App hindab ise linna teede olukorda, registreerides aukudest läbisõite.
8. Puudustega. Brändid, mis julgevad tunnistada, et nad pole perfektsed ja näitavad oma inimlikku poolt on võitjad. Kiirtoidukett Domino avalikustas NY Times Square’i reklaamtahvlil klientide tagasisidet – nii positiivset kui negatiivset.
9. Ekraanikultuur. Mis iganes vormis need ekraanid on, neid on võimatu peatada. Sainsbury’s pakub poekärusid I-Padi dockiga, kust saab vaadata Sky Sporti šoppamise ajal.
10. Vahetuskaup (Re-commerce). Näiteks Amazon on tudengitele välja töötanud lahenduse, kus nad saavad triipkoodi kaudu teada koheselt toote tagasimüügi hinna.
11. Arenev küpsus (emerging maturialism). Viimaks on tarbijad traditsiooniliselt konservatiivsetel arenevatel turgudel liberaliseerumas. Teisisõnu, linnaelanikud üle maailma on järjest sarnasemad.
12. Osuta ja saa teada. Tarbijad soovivad infot kohe.