Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Alkoholitootjad valmistuvad kolmandiku käibe kaotamiseks (3)

Copy
Kliendid baarileti ääres.
Kliendid baarileti ääres. Foto: Yui Mok / PA Wire/PA Images

Maailma alkoholitootjad püüavad kohaneda kuni kolmandiku käibe ärakukkumise ja inimeste käitumise muutumisega.

Kuna paljudes riikides on suletud baarid ja restoranid, kärbivad rahvusvahelised õlle- ja kange alkoholi tootjad oma kulusid ning püüavad kasvatada sularahareservi, vahendab Financial Times.

Samuti püüavad kontsernid kohaneda maailmaga, kus inimesed joovad rohkem kodus ja seltskonnaelu on siirdunud suuresti veebi.

Investeerimispanga Jefferies analüütiku Ed Mundy sõnul toimus võrreldav sündmus 2014. aastal, kui Hiina asus välja juurima luksuskaupade tarbimist ja ametialaseid kingitusi, millele järgnes samuti kolmandiku käibe kadu. «Kuid see oli vaid ühel turul,» nendib ta.

Baaridest ja restoranidest tuleb umbes veerand kuni kolmandik alkoholitootjate käibest, kuid see on kasumlikum kui müük kauplustes. Täiendava hoobi on andnud müügi ärakukkumine transpordisõlmedes, nagu lennujaamad.

Jefferiesi analüütikud prognoosivad kümne- kuni 40-protsendilist ärikasumi langust. Märtsis ennustas maailma teine kange alkoholi tootja Pernod Ricard, mis valmistab näiteks Absoluti viina ja Jamesoni viskit, kasumi alanemist 20 protsendi võrra, Rémy Cointreau aga on prognoosinud 20- kuni 25-protsendilist langust.

Nii ongi suured alkoholitootjad kärpinud kõiki mittehädavajalikke väljaminekuid, nagu nõustajatele, koolitustele, reisidele ja meelelahutustele tehtavad kulutused. Samas jääb koos sporidürituste ärajäämisega tegemata ka hulk sponsorkulutusi.

Maailma suurim õlletootja AB InBev võttis märtsis välja kogu oma üheksa miljardi dollari suuruse jooksva krediidiliini ja emiteeris võlakirju. Võlakirju andsid välja ka Heineken ja maailma suurim kange alkoholi tootja Diageo.

Seni on ettevõtted vältinud massilisi koondamisi – et olla valmis alkoholitarbimise taastamiseks, kui inimesed pandeemia lõppu tähistama hakkavad.

Tagasi üles