Sama kinnitas ka firma Tensi-Reisid juht Sirje Kurrikoff, kelle sõnul on neile suuri finantsilisi pingeid tekitanud veel lisaks tarbijakaitse poolt sätestatud 14-päevane tagastuskohustus alates kliendi avalduse saamisest. Kõik lähitulevikus reisita jäänud kliendid soovivad seetõttu raha tagasi saada samal ajal ja olukorras, kus ettevõttesse raha sisse ei liigu. Kurrikoff toonitas, et küsimus pole klientidele raha tagastamise tahtmatuses, vaid selles, et tarbijakaitse poolt seatud piirangud panevad ettevõtted olukorda, kus neil pole võimalik väljaminekuid hajutada ning eriolukorras mõistlikku tegevuskava välja mõelda.
Siinkohal on siiski paslik mainida, et ka tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet on teinud reisijatele üleskutse reisifirmadega paindlikke lahendusi ja kokkuleppeid otsida.
Ka reisikorraldajate rahad on kinni
Kurrikoff rääkis, et pakettreiside puhul ei tagasta lennufirmad reisikorraldajatele ärajäänud lendude eest raha sama kiirelt, kui nõuab tarbijakaitse reisijatele ärajäänud teenuse eest maksmist. «Me ootame, et Euroopa Liidust tuleks mingi normaalne direktiiv, mis sõnastaks, et reisikorraldaja maksab tagasi kogu raha, mis tema käes on, mis on täitsa loogiline, aga ei maksa tagasi seda raha, mis on lennufirma käes, enne kui lennufirma seda ära ei maksa,» selgitas Kurrikoff antud olukorra frustreerivust pakettreiside korraldajate jaoks.
Ka Novatoursi turundus- ja suhtekorraldusjuht Olev Riisberg sõnas, et koroonapandeemia olukorda ei ole täna kehtivad direktiivid võimelised täies mahus reguleerima, seega ootavad kõik reisiettevõtjad hetkel täpsemaid suuniseid Euroopa Komisjonilt.