Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Saaremaal ehitatud kiire patrullpaat asub Šveitsi järvel politseiametnike teenistusse

Copy
Saaremaal Tornimäe tehases valminud tööpaat Alunaut A10 FPV Kuivastu sadamas
Saaremaal Tornimäe tehases valminud tööpaat Alunaut A10 FPV Kuivastu sadamas Foto: Mark Muru

Eelmisel nädalal lasti Šveitsis vette Saaremaal Alunaudi tehases valmistatud patrullpaat, millega hakkavad Zürichsee järvel töötama Kantonspolizei Schwys ametnikud. 

Eelmisel nädalal jõudis oma uude kodusadamasse Zürichsee järvel saarlaste valmistatud kiirekäiguline patrullpaat Alunaut A10 FPV (Fast Patrol Vessel). Kui tavaliselt käib firmajuht Mark Muru tööpaate klientidele üle andmas isiklikult, siis seekord pidi ta liikumispiirangute tõttu paadi veeskamist video ja fotopildi vahendusel jälgima.  

Muru ütles, et kõik sujus siiski tõrgeteta ning uued omanikud võtsid 10,8 meetri pikkuse patrullpaadi kasutusse. Paadi tellis Kantonspolizei Schwys ning selle peamiseks tööks saavad olema turvalisuse tagamine ja päästetööd Zürichsee järvel. Varem on Alunaut Šveitsi politseile valmistanud kolm paati, millest Interlakenis ja Shwyzis asuvad paadid on mõeldud samuti päästetöödeks, Genfis olev aga kriminaalpolitsei tööpaadiks. 

Saaremaal valmistatud paadi A10 FPV vette tõstmine Luzernis
Saaremaal valmistatud paadi A10 FPV vette tõstmine Luzernis Foto: Kantonspolizei Schwys

A10 FPV maksimumkiirus on 39 sõlme (72 kilomeetrit tunnis), tavaline töökäik on 15-27 sõlme (30-50 km/t). Patrullpaadi jõuallikateks on kaks Mercury Verado 4,6 liitrise töömahuga V8 mootorit, kumbki 300 hobujõudu. Laeva paagid mahutavad 1600 liitrit kütust, mis annab alusele autonoomseks sõidukauguseks vastavalt kiirusele 400-450 miili. Alus võtab pardale kuni 14 inimest ning selle varustusse kuulub ohtralt päästetehnikat. Tuletõrjepumbad suudavad anda kahe joatoru kaudu kuni tuhat liitrit kustutusvett minutis, olemas on ka vahtkustutuse võime. Paadi generaatorid annavad päästetehnikale elektrienergiat kuni seitse kilovatti. Dünaamilise positsioneerimise süsteemi abil suudab alus automaatselt püsida ühel kohal ka tugevas tuules ja veevoolus. 

Paat jaksab pukseerida endast kuni kaks korda suuremaid aluseid, suudab veest pardale võtta inimesi ja esemeid ning on varustatud otsingutööde eritehnikaga. 

Tagasi üles