Analüüsifirma hinnangul on moetööstuse tegijad digitaliseerimise surve all (digital-first) ja täielik toetumine uutele tehnoloogiatele eesmärgiga suurendada assortimendi mitmekesisust, muuta organisatsiooni ning seista silmitsi nn jätkusuutlikkuse agendaga, millega kõik arvestatavad ettevõtted silmitsi seisavad.
McKinsey hinnangul on moetööstuse jaoks järgmisel aastal otsustavaks kümme tegurit, mis moetööstust sellel aastal ära määravad.
Kaks esimest tulenevad väljapoolt tööstusharu ning puudutavad globaalmajandust. Globaalmajanduses on riskid kõrged ning nende realiseerumine võib räsida nii arenenud kui ka arenevate riikide turge. Teiseks globaalmajanduse mõjuriks on Hiina, mis mängib moetööstuses juhtivat osa. Ühest küljest on Hiina kolossaalselt suur turg, aga teisalt on brändidel sellesse turgu sisse murda keerulisem kui ettevõtted olid varem lootnud.
Kui Apple asutaja ja endine juht ütles kümme aastat tagasi, et pole kliendi asi teada, mida ta soovib, siis moetööstuses muutub kliendi soov üha olulisemaks. Kõigepealt peavad moeloojad mõtestama ümber, kuidas läheneda uuele põlvkonnale ning leidma võimalusi oma turunduskulude efektiivsuse maksimeerimiseks. Uue generatsioonini jõudmiseks on kõige olulisem tähelepanu köitmine.
Lisaks sotsiaalmeediale eelistavad kliendid nn tavapoodides nende lähedust ning väiksema formaadiga kauplusi, kes tulevad vastu klientide soovile ükskõik kus nad ka ei ole.
Ilmselt kõige olulisemateks on alanud aastal põhimõte: nn. jätkusuutlikkus esimesena.
Raporti kohaselt on nn. jätkusuutlikkus ühelt poolt moetööstuse üheks kõige olulisemaks väljakutseks, aga samal ajal on pakkumas ka kõige suuremaid võimalusi, seda eriti praegu, mil see teema on pidevalt ajakirjandusväljaannete pealkirjades. Nn. generatsioon Z, see tähendab, et inimesed kes on sündinud ajavahemikul 1996 ja hiljem, on kõige rohkem valmis maksma kõrgemat hinda selliste toodete eest, millel on keskkonnale kõige väiksem mõju. Samas on levinud ka usaldamatus brändide suhtes, keda kliendid on süüdistanud «rohepesus» kasutades terminit jätkusuutlikkus oma turunduskampaaniates, aga ise midagi erilist keskkonda mõjutavat tegelikult ei tee.