Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Selgus majas: koroonahirm ei lähe kindlustuse alla

Copy
Koroonahirmus Indoneesia kodanik.
Koroonahirmus Indoneesia kodanik. Foto: Dasril Roszandi/ZUMAPRESS.com

Seesam Kindlustuse tootejuhi Jonatan Jõksi sõnul ei käsitle nad reisi ära jätmist välisministeeriumi soovituse tõttu või koroonaviirusesse haigestumise kartuses kindlustusjuhtumina – küll aga võimaldab hüvitist saada omal soovil reisi tühistamise kaitse. 

Koroonaviiruse tõttu lennu tühistamise korral leiab Jõks, et reisitõrke põhikaitse puhul kehtib kindlustuse kaitse vaid siis, kui lennu ärajäämine sai teatavaks vähem kui 24 tundi enne reisi algust. «Kui inimene soovib olla kaitstud ka varem toimuvate muutuste või tühistamiste eest, tuleks valida reisitõrke laiendatud kaitsega pakett,» ütles Jõks BNSile.

«Seesami reisikindlustuse puhul on võimalik valida juurde ka reisi omal soovil tühistamine ning sellise kindlustusjuhtumi korral hüvitatakse 70 protsenti kuludest, mida kindlustatu ei saanud kasutada ning mida teenusepakkujatel ei olnud võimalik talle tagastada. Omal soovil tühistamise kindlustuskaitse kehtib, kui leping on sõlmitud kahe nädala jooksul pärast reisi ostmist või broneerimist,» lisas ta. 

«Kui kindlustatu satub karantiini ning tal tekivad seoses karantiiniga täiendavad transpordi- ja majutuse kulud, on need hüvitatavad üksnes reisitõrke laiendatud kaitsega. Selles situatsioonis on veel oluline teada, et reisitõrke juhtumiks ei ole olukord, kus riik ei luba reisijal siseneda,» täpsustas Jõks.

«Ükskõik, kas reisija on sõlminud reisitõrke lepingu põhikaitsega või laiendatud kaitsega, ei käsitleta reisi ärajätmist haigestumise kartuses kindlustusjuhtumina. Hirmu või ministeeriumi antud soovituste tõttu reisi ärajätmist võimaldab üksnes omal soovil tühistamise kaitse,» toonitas tootejuht.

«Seda võib kasutada ka muudel põhjustel kui nakatumishirm – näiteks ootamatud tööülesanded kodumaal  – ning see hüvitab 70 protsenti kliendi tehtud kulutustest, mida kindlustatu hotellilt, lennufirmalt või muult teenusepakkujalt tagasi ei saa. Seda kaitset on võimalik sõlmida vaid kahe nädala jooksul alates reisi ostmisest,» täpsustas ta. 

«Soovitame kindlustuse sõlmida alati koos reisi broneerimisega, sest nii kehtib kaitse, mis ettenägematuste ning õnnetuste eest hoiab, oluliselt pikema aja vältel. Kui reisi broneerimisest on möödas rohkem kui kaks nädalat, võib ühendust võtta Seesamiga ning uurida kas omal soovil tühistamise kaitset saab veel sõlmida. Seevastu laiendatud kaitset saab sõlmida ilma ajalise piiranguta,» ütles Jõks. 

«Koroonaviirust käsitletakse nagu iga tavalist haigestumist. Reisikindlustuse meditsiiniabi kaitse hüvitab viirusesse nakatumisest tekkivad ravikulud kuni kliendi valitud kindlustussummani,» sõnas ta.

Tagasi üles