Päevatoimetaja:
Angelina Täker
Saada vihje

Eestlased ostavad e-poodidest üha usinamalt

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Alibaba peakontor Hangzhou Shis.
Alibaba peakontor Hangzhou Shis. Foto: ALY SONG / REUTERS

SEB andmetel jätkub Eesti e-kaubanduses kasvutrend ning võrreldes 2017. aastaga on pangakaartidega tehtud e-ostude maht kasvanud üle 50 protsendi. Osa kasvust on jõudnud ka Eesti e-kauplejateni, kelle turuosa on tõusnud 11 protsendini.

Kui e-ostukanalites tehtud kaarditehingute arv on viimase kolme aasta jooksul kasvanud, siis tehingute keskmine summa on langenud: 2017. aastal ulatus keskmise kaarditehingu summa ligi 40 euroni, 2019. aastal on see langenud 33 euroni, teatas SEB.

«E-poodlemise statistika näitab, et e-oste tehakse rohkem, mis tähendab, et e-kaubandus on saanud üha enam meie igapäevaelu osaks, samas keskmiselt sooritatakse oste väiksemate summade eest,» kommenteeris SEB juhatuse liige Ainar Leppänen.

«Ühtlasi ilmneb, et eestimaalased on vilunud maksevahendite kasutajad: populaarsed on nii pangalink, krediit- kui ka  deebetkaart, samuti SEB virtuaalkaart ning PayPal. Iga klient on leidnud maksevahendi, mis talle kõige rohkem sobib,» lisas ta.

Kõige populaarsemateks e-ostukanaliteks Eesti elanike seas on endiselt suured rahvusvahelised platvormid nagu Alibaba, Aliexpress ja Amazon. Kohalike e-poodide teenuseid kasutab aga veidi üle 40 protsendi eestimaalastest.

«Kindel on see, et e-kaubandus on kiiresti arenemas ja järjest enam võitmas ka eestimaalastest ostjate südameid. Eriti hea meel on Eesti kaupmeeste üle, kelle turuosa e-ostudest on kasvanud 2017. aasta 6 protsendilt 11 protsendile 2019. aasta lõpuks. Sellele on kahtlemata kaasa aidanud uute mugavusteenuste turule toomine, mille eest tasutakse tavaliselt üksnes e-ostude abil,» märkis Leppänen.

«Kõige kiiremini on seejuures kasvanud sõidujagamise ja toidukullerteenuse valdkond, selget tõusu näeme ka kojuvedu pakkuvate kaubanduskeskuste e-ostude numbrites,» lisas ta.

SEB e-ostude analüüsi aluseks on panga korraldatud kliendiuuring e-kaubanduse teemal, lisaks on analüüsitud e-kaubanduse kaarditehinguid aastatel 2017–2019.

Tagasi üles